خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/16 - 09:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی با تاکید بر بیمه اجتماعی عمومی:

فقر مطلق با ساختار اجتماعی و اقتصادی ریشه کن می شود

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فقر مطلق را باید با ساختار اجتماعی و اقتصادی ریشه کن کنیم، اولین موضوع هم باید در نظر گرفتن بیمه اجتماعی عمومی باشد.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ریشه کن شدن فقر در کشور گفت: از بین رفتن تمام آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر در یک مقطع کوتاه امکان پذیر نیست؛ در مورد ریشه کن شدن فقر باید حداقل نیاز معیشتی مردم در کوتاه مدت به صورت بلند مدت رفع شود. 



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: مسائل اجتماعی یکسری از موضوعات پویا و به هم وابسته هستند که نه تنها در گذر زمان رفع  بلکه رشد خواهند داشت بنابراین نمی‌توانیم ادعا کنیم در کوتاه مدت از بین خواهد رفت.



وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی عمومی راهی برای ریشه کن شدن فقر است، ادامه داد: بیمه اجتماعی عمومی یکی از راهکارهای ریشه کن شدن فقر مطلق است با راه اندازى این بیمه، شاهد کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی که از فقر نشات گرفته خواهیم بود.



مردم نباید دغدغه نان را داشته باشند



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اگر افراد از بدو تولد تحت پوشش بیمه باشند؛ در گذر زمان بنا به هر دلیلی بیکار شوند توانایی استفاده از این بیمه را خواهند داشت و حتی اعضای خانواده آنها می‌توانند از مستمری آن استفاده کنند،باید تمام مردم از حداقل معیشت قوت لایموت بی نیاز و دغدغه‌ای برای نان نداشته باشند و فقر بهانه‌ای برای رشد دیگر آسیب‌های اجتماعی همچون دزدی، سرقت، خرید و فروش قاچاق و… نشود.



تامین حداقل نیازهای کف زندگی هر فرد یعنی ریشه کن شدن فقر مطلق که با بحث بیمه اجتماعی افراد این مهم امکان پذیر خواهد بود و راه‌حل‌های کوتاه مدت حلال مشکل فقر در کشور نیست



عنابستانی تصریح کرد: تامین حداقل نیازهای کف زندگی هر فرد یعنی ریشه کن شدن فقر مطلق که با بحث بیمه اجتماعی افراد این مهم امکان پذیر خواهد بود و راه‌حل‌های کوتاه مدت حلال مشکل فقر در کشور نیست تنها تلاشی برای بهتر شدن اوضاع خواهد بود.



روش‌های کمونیستی پرداخت حقوق ناعادلانه است



نماینده مردم در مجلس یازدهم روش‌های کمونیستی پرداخت حقوق را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: پیشنهاد رفع مشکلات اجتماعی باید به بهتر شدن اوضاع و افزایش اشتغال ختم شود پرداخت حقوق  با سیستم‌های کمونیستی راهکار درستى نیست؛ ارائه بسته‌های معیشتی و پرداخت یارانه‌ها به این صورت در کشور حلال مشکل فقر نخواهد بود، باید به صورت برنامه‌ریزی شده عمل کنیم.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر تمام راهکارهای حل معضل فقر با برنامه‌ریزی حل شود و رییس جمهور در ارتباط با استانداران میزان نیاز هر استان  در همه جهات را مورد بررسی قرار دهند بی شک شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود، فقر مطلق را باید با ساختار اجتماعی و اقتصادی ریشه کن کنیم اولین موضوع هم باید در نظر گرفتن بیمه اجتماعی عمومی باشد در مرحله بعد با توسعه اشتغال درصدد رفع مشکل فقر باشیم./



خبرنگار: محبوبه اشرفی پیمان 



پایان پیام

  • کد خبر : 338412
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار