خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

طرح جامع مرزبانی مشکلات و خلاءهای این بخش را مرتفع می‌کند/ اهتمام مجلس و دولت به حوزه مرزبانی در بودجه سال 1403

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت مرزبانی در کشور گفت: درطرح جامع مرزبانی تمام ملاحظات مرزبانی از قبیل امکانات، تجهیزات و اعتبارات دیده شده است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به مرزبانی در کشور، گفت: مرزبانی طرح و برنامه خوبی برای حفاظت از مرزها دارد اما اجرایی شدن این طرح ها مشروط به تخصیص اعتبارات است البته مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش بسیاری در جهت تامین بخشی از نیازمندی های مرزبانی داشته است.



رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، افزود :مرزبانی باید بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود البته با توجه به مشکلاتی که در مرزهای جنوب شرقی کشور وجود دارد و عدم اشراف دولت پاکستان بر مرز و خلاهای مرزی در مرز مشترک با پاکستان، مرزبانی کشورمان به صورت یک طرفه در حال محافظت از مرز است بنابراین هزینه های کشور در بحث امنیت مرز بسیار بالا است.



وی ادامه داد: مرزبانی باید به تمامی امکانات مرزی از قبیل الکترونیکی و سلاح سازمانی تجهیز شود البته نیاز است که سلاح سازمای نیز برای مرزبانی تغییر کند و سلاح های  بهتر و قوی تر جایگزین شود از طرفی نیز نیاز است که ساختار مرزبانی نیز تغییر کند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: طرح جامع مرزبانی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است و بررسی های اولیه و کارشناسی تمام شده که نیاز است این طرح در اولویت قرار گیرد و قبل از اتمام سال جاری در مجلس به تصویب برسد. البته در این طرح تمام ملاحظات مرزبانی از قبیل امکانات، تجهیزات و اعتبارات دیده شده است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: قبل از بررسی این طرح در مجلس، دولت باید اعتبارات ویژه ای برای مرزبانی در نظر بگیرد، مقام معظم رهبری در سال های گذشته اجازه دادند که از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جهت تقویت مرزبانی استفاده شود. بنابراین لازم است که مجلس و دولت در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به مرزبانی داشته باشند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 374270
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار