خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/05 - 13:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
شریعتی کوهبنانی در نطق میان دستور :

طبقه محروم زرند و کوهبنان قادر به پرداخت وام زلزله نیستند

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم گفت: در زلزله سال 83 بیش از یک هزار نفر جان باختند و بیش از 2 هزار 500 خانه ویران شد و خسارت های روحی و روانی فراوان به مردم زرند و کوهبنان وارد شد و امروز طبقه محروم این منطقه قادر به پرداخت وام زلزله نیستند که با بخشیدگی اصل وام به این مصیب زلزله زدگان پایان دهند و اقشار آسیب پذیر را حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای خانه ملت عفت شریعتی کوهبنانی در نشست علنی روز سه شنبه (5 مرداد ماه) مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: قطعا همه ما به جهت مشکلات عدیده مردم نگرانیم و حق هم داریم مشکلات عدیده معیشتی که قطع آب و برق نیز به آن افزوده شده است.



نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایت مردم از سختی ها و بحران ها که در فضای کرونایی و روزهای گرم تابستان به سختی های آن اضافه شده است، ادامه داد: امروز به نمایندگی از مردم شریف زرند و کوهبنان سخن می گویم که در همه عرصه های دیانتی-سیاستی این نظام ولایی وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند به ویژه در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوی اخیر که حضور حداکثری شان افتخار آفرین است.



وی افزود: مردمی که عمده درآمد شان از کد یمین و عرق جبین است یا بر روی زمین و با آفتاب گرم سوزان مشغول کشت و زرع هستند یا  در زیر زمین در گرفته ترین و خطرناک ترین هوای ممکن، استخراج از معادن و منابع برای میهن شان مشغول کارند و با این همه رنج و مشقت ها، قطع شدن مکرر آب و برق در ساعت های طولانی در منطقه زرند و کوهبنان رنج و مرارت شان را روز افزون کرده است.



شریعتی کوهبنانی بیان کرد: برخی از روستاها نیمی از روز بی آب هستند و برق هم ندارند این مردم رنج کشیده  به جز نماینده شان به چه کسی باید شکایت کنند؟ می توانیم تصور کنیم و بپذیریم به دلایل مختلف که بعضا قابل توجیه نیستند مثل این که تولید نیروگاه ها کاهش یافته و چاره ای جز صرفه جویی نیست اما مسئول این صرفه جویی فقط مردم محروم منطقه اند که باید صرفه جویی کنند ؟ آیا روشنایی های زود هنگام برخی از معابر را نمی بینند؟



وی ابراز کرد: آیا نور پردازی شبانه برخی از ساختمان ها عمومی و خصوصی را مشاهده نمی کنند ؟ از همه مهم تر آیا امکان مدیریت دقیق تر برای برنامه ریزی این گونه موارد وجود ندارد ؟ آیا جدول برنامه ریزی قطع برق و آب هم تحریم شده است ؟ مردم ولایی و صبور ما همواره یار و همراه مسئولان کشور بودند و به کوری چشم دشمنان خواهند بود.



نماینده مردم زرند و کوهبنان بیان کرد: مسئولان جدی تر و دقیق تر عمل کنید، از وزارت نیرو می خواهم در همین فرصت باقی مانده این دولت، ساماندهی اطلاع رسانی صحیح و دقیق را از خود به یادگار بگذارند، اکنون در کمال اندوه نعمت بارش باران بخاطر بی تدبیری و بی توجهی به نقمت سیل و ویرانی مبدل شده است.



وی تصریح کرد: حتی قبل از آمدن سیل، بی آبی شهر زرند و کوهبنان و روستاها غوغا کرده و می کند، مسئولان اجرایی وزارت نیرو، راه و شهرسازی، هلال احمر در اسرع وقت نمانیدگان تام الاختیارشان را به زرند کوهبنان اعزام نمایند و با همت ویژه مشکلات بی آبی و تبعات بی برقی و سیل را بر طرف نمایند.



شریعتی کوهبنانی اظهار کرد: از سوی دیگر در زلزله سال 83 بیش از یک هزار نفر جان باختند و بیش از 2 هزار 500 خانه ویران شد و خسارت های روحی و روانی فراوان به مردم زرند و کوهبنان وارد شد و امروز طبقه محروم این منطقه قادر به پرداخت وام زلزله نیستند که با بخشیدگی اصل وام باید به این مصیب زلزله زدگان پایان دهند و اقشار آسیب پذیر را حمایت کنند.



وی افزود: مورد دیگر انتقال آب خلیج فارس از خط اول به زرند و کوهبنان را که وزیر صمت تایید کرده این وزارتخانه پیگیری کرده و بارقه امید را در دل مردم محروم منطقه ایجاد کنند. وی با خواندن شعری گفت: «از آب های گرم خلیج فارس آباد می شود کرمان به لطف خط «



نماینده زرند و کوهبنان در مجلس یاد آور شد: مورد دیگر این که اتمام راه کوهبنان و زرند  هر زوتر باید در دستورکار قرار گیرد برای این که تردد وسایل سنگین معادن از مسیر فعلی موجب خطر جانی و خسارت های فراوان شده است لذا اهتمام ویژه جهت برداری از این جاده بسیار لازم و واجب است که هرچه زودتر این راه ترابری و انتقال مسیر حتما  امکان پذیر شود./



پایان پیام                        

  • کد خبر : 323853
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار