خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 15:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی:

ضرورت تشکیل کارگروهی برای بررسی ابعاد حذف استقلال از آسیا/ باید با مسببان و مقصران این موضوع قاطعانه برخورد کرد

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای بررسی ابعاد حذف استقلال از آسیا و برخورد جدی و قاطعانه با مسببان و مقصران این موضوع تاکید کرد.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز تاسف از حذف تیم استقلال از آسیا، گفت: اینکه دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس را بدون برنامه رها کنیم و استقلال بر اثر بی مبالاتی، بی توجهی و عدم سیاست گذاری مناسب از آسیا حذف شود در حالی که یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا است ضایعه بسیار اسفناکی برای حوزه ورزش کشور است و به طور قطع باید مسببان و مقصران این موضوع و کسانی که باعث حذف این تیم از آسیا شدند پاسخگو باشند و با آنها قاطعانه برخورد شود.



وی افزود: باید یک بار برای همیشه  با کسانی که نقش آفرین در ایجاد مشکلات برای حوزه ورزش و حذف تیم های ما به هر شکلی در حوزه بین المللی هستند برخورد شده تا درس عبرتی برای سایرین شود.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم ادامه داد: نمی شود با احساسات نیمی از جامعه بازی کرد هر چند نیم دیگر جامعه هم ناراحت هستند که یکی از تیم های قوی ایرانی از آسیا حذف شده؛ می طلبد تمامی دستگاه های امنیتی و نظارتی در این قضیه با شدت و حدت بیشتری ورود کنند زیرا هر سال در بحث حذف از آسیا و کسر امتیازها  و اشتباهاتمان در حوزه ورزش باید دست و دلمان بلرزد که مشکلی برای ورزش مان ایجاد نشود.



فلاحی بر ضرورت تشکیل کارگروهی در فراکسیون ورزش مجلس برای بررسی ابعاد موضوع حذف استقلال از آسیا تاکید کرد و گفت: البته این کارگروه باید با محوریت فراکسیون ورزش و حضور دستگاه های مربوطه تشکیل شود و به صورت جدی موضوع را بررسی کند و نباید به راحتی از کنار مقصران و مسببان این فاجعه گذشت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: افراد به راحتی نباید با احساسات مردم بازی کنند، افکار عمومی را دچار التهاب و سرمایه اجتماعی را کاهش دهند و کسی هم با آنها کاری نداشته باشند؛ برای تیم های فوتبال زحمات زیادی کشیده شده و از بیت المال هزینه شده و باید در قرارداد مربیان و بازیکنان و مدیریت باشگاه ها نظارت لازم و جدی شود که بار دیگر با چنین مسائلی مواجه نشویم؛ در حوزه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی باید رویکردمان را تغییر دهیم و راهبرد و متناسب با اهدافمان ابزار داشته باشیم.



نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد:  از ورزش در دنیا به عنوان تفریح یاد نمی شود بلکه صنعتی پولساز است که در سیاست، اقتصاد و فرهنگ دخالت دارد یعنی صنعتی چندوجهی بوده و فوتبال هم یکی از مهمترین، پولسازترین، اقتصادی ترین و سیاسی ترین ورزش های دنیا است و بیشترین تماشاگر و جذابیت را دارد و می تواند سرمایه اجتماعی ایجاد کند.



وی افزود: تیم های استقلال و پرسپولیس از جمله تیم های مطرح کشور هستند و باید حساسیت های لازم در مورد آنها مورد توجه قرار گیرد در واقع حضور آنها در آسیا آورده اجتماعی برای ما دارند و می توانند عامل هویت سازی برای کشورمان باشند و غرور و انسجام ملی مان را تقویت کنند.



فلاحی یادآور شد: در سال 1401 و زمانی که زمزمه های حذف استقلال از آسیا به گوش می رسید فروردین رئیس فراکسیون ورزش و اینجانب به عنوان نائب رئیس فراکسیون با حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزارت ورزش گفت و گو و تاکید کردیم اگر بدهی استراماچونی در زمان مقرر پرداخت نشود استقلال با مشکل جدی مواجه خواهد شد اما متاسفانه به این موضوع توجه نشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359580
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار