خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/19 - 09:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون مستقلین ولایی:

صحت انتخابات پس از بررسی ابعاد مالی تبلیغات کاندیداها اعلام شود

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: صحت انتخابات باید زمانی تایید شود که به ابعاد مالی انتخابات و هزینه‌های کاندیداها رسیدگی شده است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارها شفاف سازی در هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: راهکارهایی برای شفافیت مالی کاندیداها و اجرائی شدن قانون «شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» وجود دارد که می‌تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد شفافیت در عملکرد مالی کاندیداها سخت است اما می‌توان اقدماتی کرد یله و رها نباشد، رسیدن به این هدف نیازمند انجام کارهای سخت و سنگین است.



وی با بیان اینکه اعتقاد من این است که باید مطابق قانون به کاندیداها بگویند چه وجوهی را می‌توانند دریافت کنند و چه وجوهی را نیز نمی توانند از حامیان مالی خود اخذ کنند، افزود: برای مثال کاندیداها نباید از اتباع بیگانه و افرادی که بعدا انتظارات غیرقانونی دارند، وجهی را دریافت کنند.



یوسفیان‌ملا با بیان اینکه کاندیداها نباید از افرادی که اهل رشوه دادن هستند، پولی را دریافت کنند، ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که وجوهی را که افراد برای حمایت از کاندیداها می‌پدازند توسط کاندیدا تصاحب نشود بلکه بصورت جمعی این مبالغ را مدیریت و هزینه کنند.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: صحت انتخابات باید زمانی تایید شود که به ابعاد مالی انتخابات و هزینه‌های کاندیداها رسیدگی شده است؛ نماینده منتخب باید مشخص باشد از کجا هزینه کرده و برنده شده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون کاندیداها شماره حسابی را به فرمانداری‌ها می‌دهند اما این ساز و کار فعلی کافی نیست، بیان کرد: صحت انتخابات باید در گرو سلامت مالی انتخابات و کاندیداهای پیروز باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295197
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار