خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 10:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کوچکی نژاد:

سیاست «نظام ارزی شناور مدیریت شده» در راستای ایجاد ثبات در بازار دنبال شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:دولت چهاردهم باید موضوع نظام ارزی شناور مدیریت شده را به درستی در اقتصاد پیاده کند تا شرایط ارزی رو به بهبودی پیش رود.

بازار ارز

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت چهاردهم باید ثبات بازار ارز را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: متاسفانه بسیاری از تلاطمات اقتصادی کشور نشئت گرفته از شرایط ارزی کشور است که دولت چهاردهم باید برنامه مشخصی برای ثبات بازار ارز داشته باشد.

نماینده مردم «رشت و خمام» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید در زمینه مدیریت بازار ارز به قوانین توجه جدی داشته باشد، ادامه داد: این دولت باید موضوع نظام ارزی شناور مدیریت شده را به درستی در اقتصاد پیاده کند تا شرایط ارزی رو به بهبودی پیش رود.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و مناسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای مایحتاج مردم را مد نظر قرار دهد ادامه داد: به واقع باید حمایت ارزی از کالاهای مایحتاج مردم از سوی دولت ادامه داشته باشد چرا که طبقات محروم نیازمند چنین حمایت‌هایی هستند و باید به طور ویژه این حمایت‌ها لحاظ شود.

پرهیز از تدوین بودجه غیر واقعی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت چهاردهم باید در تهیه، تدوین و ارائه بودجه سالیانه به مجلس نهایت دقت را داشته باشد، ادامه داد: دولت چهاردهم به واقع باید به دنبال تهیه و تدوین بودجه عملیاتی باشد و از تهیه و تدوین بودجه‌های غیر واقعی پرهیز کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع تهیه و تدوین بودجه‌های غیر واقعی، کشور را دچار امراض کسری‌های بودجه‌ای می‌کند که این امر می‌تواند به رشد تورم دامن زند.

کوچکی نژاد در ادامه با بیان اینکه دولت چهاردهم باید نظارت درستی به فعالیت بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به مردم داشته باشد، گفت: متاسفانه و به اصطلاح بانک‌ها ارائه تسهیلات به مردم را قفل کرده اند و هیچ گونه تسهیلاتی را به مردم ارائه نمی‌دهند و به نوعی بخش خصوصی را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید مشکلات مربوط به بانکداری و ارتباط آن با تولید را برطرف کند، بیان کرد: همچنین دولت چهاردهم باید مباحث مربوط به ناترازی انرژی را مد نظر قرار دهد چرا که این مسئله به بحرانی در حوزه تولید تبدیل شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم هم اقدامات خوبی را در زمینه ناترازی انرژی انجام داد اما نتوانست مشکلات را برطرف کند، بیان کرد: به اعتقاد بنده چه در بخش گاز و چه در بخش برق دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم که باید این مسائل در دولت چهاردهم برطرف شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380921
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار