خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/21 - 11:44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوچکی نژاد:

رفتار خشونت آمیز اروپا با پناهجویان نقض قوانین این اتحادیه است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا براساس قوانین بین المللی باید پناهجویانی که جانشان در معرض خطر است را پذیرش کنند اما  حقوق بشر در غرب در عمل معنا ندارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه رفتار خشونت آمیز اتحادیه اروپا با پناهجویان نقض قوانین این اتحادیه است، گفت: عملکرد اروپا در رفتار با پناهجویان قابل دفاع و قابل توجیه نیست.



وی با تاکید بر شعارهای فریبنده اروپا در موضوع حقوق بشر ،افزود:غربی ها با تبلیغات رسانه ای همواره در کشورهای خاورمیانه و جهان سومی تصویری رویایی از حقوق بشر ارائه کرده اند تا ارزش های دنیای اسلام را به چالش بکشند،اما امروز با توجه به تحولات در آمریکا و غرب و رفتار تبعیض آمیز این کشورها با معترضان این تاکتیک آنها عملا خنثی شده و رنگ باخته است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سوریه یک سوم از جمعیت تقریبی ۷۰میلیونی آوارگان در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد، مطرح کرد: در طول سال های اخیر چند موج مهاجرت از سوریه و منطقه خاورمیانه به سمت اروپا وجود داشته و هر بار اروپایی ها هم دچار نگرانی بودند و هم بعضاً ممانعت می کردند و نهایتاً یک بخشی از آنها را می پذیرفتند.



وی بابیان اینکه اروپا در قبال تخریب کشور سوریه مسئولیت دارد،تصریح کرد:به نظر من اروپا باید میزبانی خوبی از مردم پناهجو به عمل آورد و همچنین کمک کند تا ثبات به کشور سوریه  بازگردد؛چراکه یکی از طرف های درگیر در خاورمیانه و به خصوص سوریه ،اروپایی ها هستند.



رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا سیلی از پناهجویان را ایجاد کرده است



کوچکی نژاد با بیان اینکه نتیجه رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا سیلی از پناهجویان را ایجاد کرده است، ادامه داد: وضعیت فعلی شایسته و برازنده اتحادیه اروپا نیست، تا به حال تنها تعداد کمی از کشورهای اروپایی پذیرش پناهجویان نجات یافته از دریای مدیترانه را پذیرفته اند.



وی ادامه داد:در شیوع کرونا در اروپا شرایط پناهجویان بسیار تاسف بار است، در مرزهای ترکیه و یونان هزاران نفر منتظر فرصتی برای ورود به یونان و اتحادیه اروپا هستند،اما یونان تلاش می‌کند جلوی ورود پناهجویان را  بگیرد. 



بیشتر بخوانید:





 



این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با تاکید بر اینکه  آمریکا و اتحادیه اروپایی براساس قوانین بین المللی باید پناهجویانی که جانشان در معرض خطر است را پذیرش کنند اما  حقوق بشر در غرب معنی ندارد، خاطرنشان کرد:  آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با تشدید تنش ها در خاورمیانه موجب جنگ در سوریه ،عراق ،یمن،لیبی ، افغانستان و سایر نقاط شده اند.











جبار کوچکی نژاد


 



وی با اشاره به رفتار  آلمان در پذیرش پناهجویان نوجوان از کمپ‌های یونان،تاکید کرد: وضعیت پناهجویان در اقامتگاه‌های یونان فاجعه بار است و به این خاطر اقدام آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی برای پذیرش تعدادی از پناهجویان کم سن و سال به آلمان قابل توجه است.



عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رفتار اروپا با پناهندگان شایسته این اتحادیه نیست، تصریح کرد: یک تغییر رویکرد اساسی و تغییر مسیر در سیاست مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا  ضروری است و اولویت اتحادیه اروپا باید حقوق مهاجران و حمایت آن ها در برابر استثمار و شکنجه باشد.



عفو بین‌الملل از کشورهای اروپایی خواست تا به حقوق بین الملل و کنوانسیون ژنو درمورد پناهندگان پایبند بمانند و از یونان بخواهند به خشونت علیه پناهجویان و کمک‌رسانان پایان دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 300873
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار