خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/30 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
وکیلی:

ایران با درمان افغانستانی‌های مبتلا به کرونا، دسیسه دشمنان را نقش برآب کرد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اقدام بشردوستانه ایران برای درمان افغانستانی‌های مبتلا به کرونا دسیسه دشمنان را نقش برآب کرد.

محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به قدردانی وزیر خارجه افغانستان از اقدامات بشردوستانه ایران برای درمان مبتلایان به کرونا، اظهار داشت: شهروندان افغانستانی که در ایران حضور دارند، حقوق شهروندی مانند ایرانیان دارند و نه تنها خدمات درمانی و بهداشتی در ارتباط با کرونا بلکه در همه زمینه‌ها، افغانستانی‌های ساکن ایران از سایر خدمات نیز بهره‌مند خواهند شد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افغانستانی‌ها برادران مسلمان و زحمتکش ما هستند، بیان کرد: آن‌ها از حقوقی در ایران برخوردار هستند و در طول تاریخ به رغم اینکه سعی شده تا حسن همجواری برهم بخورد، هم ایران و افغانستان همسایگان خوبی بوده‌اند.



وی افزود: فضاسازی هایی که پیرامون غرق شدن برخی از برداران افغانستانی در هریرود که مشخص نیست دسیسه کجاست؟ این موضوع مشکوک بود و برخی تلاش می کردند که از این اتفاق برای برهم زدن حسن همجواری ایران و افغانستان استفاده کنند.



وکیلی ادامه داد: مردم و دولت ایران نگاه مثبتی نسبت به افغانستانی‌ها دارند و دولت‌های مختلف در ایران معقتدند که ایرانیان و افغانستانی‌ها از حقوق یکسانی برخوردار هستند.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توافقی هم که اخیرا بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله رخ داده، اقدام مثبتی بود زیرا هر چقدر در افغانستان آرامش حاکم باشد، نتایج مثبت آن را در ایران شاهد خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 298000
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار