خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/21 - 10:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

رئیس جمهور برای احیای سرمایه اجتماعی باشگاه‌‎های پرطرفدار تصمیم عاجل اتخاذ کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به علت ضعف نظارتی وزارت ورزش، اتفاقاتی در باشگاه‌های پرطرفدار رخ می‌دهد که به سرمایه‌ اجتماعی و هواداران این باشگاه‌ها لطمه می‌زند، گفت: رئیس جمهور شخصاً برای احیای سرمایه اجتماعی باشگاه‌‎های پرطرفدار نسبت به تغییر در مدیریت وزارت ورزش تصمیم عاجل اتخاذ کند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حذف باشگاه استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال که دارای سرمایه اجتماعی و هواداران میلیونی هستند، از ظرفیت‎‌های ارزشمندی برخوردارند که یک به یک در حال از دست رفتن است.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم با بیان اینکه تذکرهای ما در مجلس از سطح وزارتخانه عبور کرده و در حال حاضر مخاطب ما رئیس جمهور است، افزود: بر اساس قانون شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، مسئولیت نظارت بر فدراسیون‎‌ها و هماهنگی امور بین آن‌ها به عهده وزارت ورزش بوده ولی متأسفانه نظارتی از سوی این وزارتخانه وجود ندارد که با متخلف برخورد و عزل شود. ضمن اینکه مسئولیت مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از طریق انتصابات اعضای هیأت مدیره به وزارت ورزش بازمی‌گردد ولی اعمال مدیریتی دیده نمی‌شود.



وی یادآور شد: با وجود اتفاقات رخ داده، هیأت مدیره باشگاه استقلال همچنان بر حفظ مدیرعامل اصرار دارد. اصولا وقتی چنین اتفاقات تلخی رخ می‌‎دهد، مسئول مستقیم خود را پاسخگوی مسائل روی داده می‌‎داند ولی به دلیل کوتاهی نظارت از سوی وزارت ورزش، این پاسخگویی وجود ندارد و هواداران از وضعیت به شدت گله مند هستند.



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری اینکه در این رابطه به رئیس جمهور تذکراتی داده شده است، گفت: رئیس جمهور برای احیای سرمایه اجتماعی دو باشگاه سرخآبی و ساماندهی سایر فدراسیون‌‎ها باید شخصاً به میدان بیاید و وضعیت وزارت ورزش و جوانان را سامان دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359805
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار