خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 10:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نیکزادی پناه:

دستگاه‎‌ها آماده مقابله با ملخ‌های صحرایی؛ عملکرد سال گذشته قابل قبول بود

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط آماده مقابله با هجوم مجدد ملخ‌های صحرایی هستند و عملکرد آنها در سال گذشته باعث شد تا میزان خسارت‌ها در استان کرمان بسیار کم باشد.

حبیب الله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دستگاه‌ها برای مقابله با ملخ‌های صحرایی، گفت: به دلیل نزدیکی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش‌هایی از ستان کرمان به سواحل دریا همواره در خطر هجوم ملخ‌های مدیترانه‌ای هستند.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته با عملکرد خوبه دستگاه‌ها مقابله خوبی با هجوم ملخ‌های صحرایی صورت گرفت اما نمی‌توان اطمینان دارد که این آفت ریشه‌کن شده است، افزود: باید آمادگی لازم را برای مقابله با حمله مجدد ملخ‌ها همواره وجود داشته باشد زیرا تمامی مراتع و محصولات کشاورزی منطقه مورد هجوم را از بین می‌برند.











حبیب الله نیکزادی


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در استان کرمان و منطقه ریگان مقابله خوبی با آفت ملخ‌های صحرایی صورت گرفته و اجازه داده نشد خسارت فراوانی داشته باشند، عنوان کرد: در سال گذشته امکانات مناسب در اختیار دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با ملخ‌های صحرایی وجود نداشت.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز امکانات و تجهیزات لازم در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد و می‌توانند عملکرد خوبی با این آفت خطرناک داشته باشند.



خبرنگار:محسن خزایی



/



پایان پیام



 

  • کد خبر : 294359
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار