خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مولوی:

راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر الواصلیه یکی از مسیرهای توسعه اقتصادی جنوب است

نماینده مردم آبادان در مجلس راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر الواصلیه عراق را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: بندر آبادان-الواصلیه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد  آخرین مراحل تکمیل بندر الواصلیه، گفت: به عنوان هیئت جمهوری اسلامی ایران برای انجام آخرین مذاکرات و بازدید از وضعیت آماده‌سازی بندر سیبه در استان بصره کشور عراق حضور یافتیم. فرماندار ویژه آبادان، مدیرکل گمرک آبادان، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان و نماینده کنسولگری ایران در بصره، اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران بودند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق اعلام طرف عراقی، بندر سیبه بصره عراق از نظر زیرساختی آماده شده و فقط مجوزهای آن مانده است. مشاهدات ما از بندر الواصلیه نشان می‌دهد که این بندر نسبت به سفر قبلی که داشتیم پیشرفت چشمگیری داشته است.

نائب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی خط آبی آبادان-الواصلیه زمینه همکاری ایران و عراق را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: ظرفیت همکاری دانشگاه‌ها، حضور پررنگ‌تر فعالان اقتصادی ایران در استان بصره، جذب گردشگران عراقی برای توریسم سلامت و گردشگری خرید و افزایش صادرات به عراق از دیگر موضوعاتی است که با راه‌اندازی خط آبی آبادان-الواصلیه محقق می‌شود.

مولوی راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر الواصلیه عراق را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: بندر آبادان-الواصلیه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 381855
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

تصاویر

آخرین اخبار