خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 12:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فرشادان مطرح کرد

تکریم موکلان خانه ملت با افزایش تعداد نمایندگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان به تکریم موکلان خانه ملت می‌انجامد، گفت: مردم با ارتباط بیشتر با نمایندگان، بیشتر احساس می‌کنند در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند.

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی هر ده سال باید تعداد نمایندگان بازبینی شود، گفت: اکنون20 سال است این اتفاق نیفتاده گرچه جمعیت زیادی به کشور اضافه شده لذا برای برقراری ارتباط تناتنگ مردم با نمایندگان، افزایش تعداد آنها ضروری است.



نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس در ادامه با بیان اینکه ممکن است طی این 20 سال جمعیت یک حوزه انتخابیه با یک نفر نماینده، دو برابر شده باشد، ابراز کرد: این موضوع باعث افزایش فشار روی نماینده شده و ارتباط گیری مردم با نماینده را دچار اختلال می کند لذا افزایش تعداد نمایندگان باعث تکریم موکلان خانه ملت می شود.



وی افزود: از سوی دیگر وقتی مشکلات مردم به وسیله نمایندگان احصا و به دولت منتقل شود، دولت نیز در برنامه ریزی های خود قوی تر عمل می کند و در نهایت به نفع مردم، دولت و مجلس خواهد بود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم با دسترسی بیشتر به نمایندگان احساس خواهند کرد که در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند چرا که با نماینده به عنوان عضوی از حاکمیت ارتباط نزدیک دارند، خاطرنشان ساخت: برقراری ارتباط بیشتر نمایندگان با مردم، باعث افزایش رضایتمندی مردم شده و آنها این حس را خواهند داشت که می توانند بدون واسطه نظرات خود را به مجلس و سپس به دولت ارائه کرده و در حاکمیت نقش داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355372
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار