خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/30 - 13:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

تمامی مصوبات کمیسیون امورداخلی مجلس مطابق سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری است

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری، تمامی مصوبات کمیسیون امورداخلی مجلس مطابق سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری است.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت رعایت اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری، اظهار داشت: براساس قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‍‌‌شود و رعایت آن هم لازم و هم مفید خواهد بود.



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس، در بخش تقنین نسبت به طرح‌ها و لوایحی که از دولت می‌آید، موظف هستند به عنوان سند بالادستی آن را رعایت کنند.



وی با بیان اینکه رعایت سیاست های کلی نظام قانونگذاری برای بهبود وضعیت تقنینی کشور ضروری است، افزود: اداره قوانین مجلس شورای اسلامی پیگیری اجرای دقیق سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری است.



کولیوند گفت: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بررسی و تصویب تمامی طرح‌ها و لوایح سیاست‌های کلی را رعایت کرده است.



لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۹۸ ابلاغ کردند و هر سه قوه را موظف کردند تا اقدامات را زمانبندی و پیشرفت‌ها را گزارش نمایند./



پایان پیام

  • کد خبر : 298055
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار