خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/20 - 11:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
عباسی در بازدید از مناطق عشایرنشین کرج و اشتهارد:

تقویت و پایداری امنیت غذایی کشور یکی از مولفه‌های بسیار مهم در امنیت ملی است

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس در بازدید از مناطق عشایرنشین کرج و اشتهارد گفت: تقویت و پایداری امنیت غذایی کشور یکی از مولفه‌های بسیار مهم در امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی عشایر و روستا از مناطق عشایرنشین کرج و اشتهارد بازدید کرد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ضمن اشاره به منویات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در رابطه با عشایر مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: این ذخایر انقلاب منشا خدمات بسیاری برای کشور بوده‌اند و حقا و انصافا در عرصه امنیت و تولید باید قدردان زحمات آنان باشیم.



وی افزود: مسئولین امر باید از تولیدات روستا و عشایر بیشترین حمایت را داشته باشند و موانع موجود در مسیر تولید را سریع‌تر مرتفع نمایند تا عشایر و روستائیان عزیز احساس یاس و ناامیدی نکنند.



نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تقویت و پایداری هر چه بیشتر امنیت غذایی کشور که یکی از مولفه‌های بسیار مهم در امنیت ملی است، فلسفه حضور امروز خود در مناطق عشایری و دیدار صمیانه با این قشر را کمک به رفع موانع تولید و گام برداشتن در مسیر حمایت از تولیدکنندگان دانست.



عباسی بیان کرد: اگر در اثر عدم حمایت موثر، سلول‌های تولید کشور از عرصه فعالیت خارج شوند در آینده باید بابت تامین امنیت غذایی کشور جلوی کشورهای بیگانه دست دراز کنیم.



وی افزود: اگر اول انقلاب ۲۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشتیم و امروز این میزان به  120 میلیون تن تولید رسیده است، باید قدردان تلاش‌های عشایر و روستاییان باشیم.



وی ادامه داد: رشد حاصل بسیار خوب است اما هنوز می‌توان و باید برای امنیت غذایی پایدار تلاش کنیم  تا استقلال کشاورزی کشور محقق شود.



عباسی در ادامه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب  که امنیت کشور درون زا است، گفت:  برای حفظ امنیت غذایی کشور باید روی پای خودمان بایستیم و رمز موفقیت در این زمینه آنست که از اول زنجیره تا انتهای زنجیره تولید همگی مجاهدانه و خالصانه تلاش کنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد مشکلات عشایر در زمینه آب، برق، راه‌های مواصلاتی، تسهیلات بانکی، تمدید بازپرداخت وام‌های قبلی و تامین نهاده‌های دامی با تلاش مسئولین امر در اسرع وقت مرتفع گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 350122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار