خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/22 - 11:51
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
رحمانی در نطق میان دستور:

تضعیف مجلس تضعیف نظام است

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: امام امت فرمودند؛ مظهر همه قدرت ها و قوانین مجلس است و بالاترین مقام است، این مجلس می تواند رئیس جمهور را استیضاح کند و رای عدم کفایت سیاسی بدهد،چرا مجلس را تضعیف می کنید؟تضعیف این مجلس به معنای تضعیف نظام است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رجب رحمانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلا م درود خدمت شریف ایران؛ گفت: در طلیعه صحبت از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار سوم خرداد با نمایندگان و در 14 خرداد ماه در مرقد امام(ره) صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم؛ امیدوارم در پایان مجلس یازدهم بتوانیم بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کنیم و این بار  مسئولیت سنگین را سالم به سر منزل مقصود برسانیم .



وی افزود: در خصوص تمام تلاش‌ها و زحمات امام امت که بیش از همه مقام معظم رهبری ایشان را شناختند؛ او از خمین طلوع کرد و نور او روشنگر حقایق فریاد امتی، او را غروب نیست چون اجداد پاک خویش، هر لحظه زنده است که جاوید زنده خواهد بود ؛ از این فرودگاه تا آن فرودگاه بگویم گفته‌های او بدون هیچ شمه ای، او گفت جنبه شهیدان این قیام باشند در صف شهدای محرمی، پرچم بداد دست علی پیر دیر ما، گفتا ولایتش چون حسین است و چون علی او چشم فتنه های مکرر از کاسه کند با  صبر مجتبی با هیبت علی/ یارب به خون جمله شهیدان انقلاب بر یاوران فاطمه و مرتضی علی / این انقلاب تا فجر آخرین ولی، یاری نما به نایبش به رهبری علی/ گفتا علی خامنه‌ای را مثال نیست خورشید پر فروغ نظام است رهبری / او از  سلاله پاک محمد است بر عدل و داد و ترس و رهرو علی./



این نماینده مردم در مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: ما به سلامت و دلسوزی شما اذعان داریم؛ این مجلس بزرگترین حمایت‌ها از شما داشته و خواهد داشت ؛ موفقیت شما برای ما یک موضوع اعتقادی است؛ ولی  با کمال تاسف برخی از دست اندرکاران شما در استان‌ها چهره دولت را خدشه دار می‌کنند؛ کدام استانداری است که مسئولان را به جرم همراهی او با نمایندگان تهدید به عزل می‌کند.



وی خطاب به رییس مجلس؛ یادآور شد: آقای رییس مجلس چرا تصمیم دارید هفته‌های نظارتی مجلس را از و دفاتر نمایندگان را  از بین ببرید آیا این است نتیجه سخنان حصرت اقا است که فرمودند" روح تعامل و توافق و روح سازگاری باید بر سه قوا حاکم باشد."



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: ما تا ۷ خرداد نماینده هستیم و باید کار مجلس را تعطیل کنیم ،آیا تا ۱ سال آینده که دولت آینده انتخاب می شود باید بگوییم،دولت شما میان مردم نروید،شائبه انتخاباتی دارد؟



عضو کمیسیون  برنامه و بودجه مجلس  ادامه داد:اگر وزیر محترم کشور از این مسائل اطلاع ندارد، باید مطلع شوند و اگر اطلاع دارد باید مورد سوال و استیضاح قرار بگیرد، تضعیف مجلس تضعیف نظام است، امام امت فرمودند؛ مظهر همه قدرت ها و قوانین مجلس است و بالاترین مقام است، این مجلس می تواند رئیس جمهور را استیضاح کند و رای عدم کفایت سیاسی بدهد،چرا مجلس را تضعیف می کنید؟تضعیف این مجلس به معنای تضعیف نظام است.



 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بازنگری قانون اساسی  در مقابل کسانی که بحث انحلال مجلس و انتخابات زودرس را دادند، تمام قد از مجلس دفاع کردند، اخیرا مگر چهار بار از این مجلس دفاع نکردند؟ مگر نفرمودند با نمایندگان مشورت کنید؟



نماینده مردم تاکستان اظهار داشت: اکثر استانداران با نمایندگان مشورت نکردند، استاندار قزوین در حدود ۲۳ مورد بدون مشورت نمایندگان در طی مدت کوتاه عزل و نصب انجام داده و همه را در عرض یکسال و نیم تغییر داده، آیا با این شرایط می‌شود برنامه ریزی کرد؟عمر مدیریتی که  خود استاندار انتخاب کرده است ۶ ماه بوده و برخی افراد مسئله دار را انتخاب کرده است، با این شرایط می توان کشور را اداره کرد؟ من از رزومه ایشان اطلاع ندارم،اما ایشان یک روز سابقه بخشداری و یا فرمانداری ندارد.



وی ادامه داد: قزوین مخزن نیرو است و ۴۵۰ سال پیش قزوین مرکز مدیریت کشور بوده و شهید رجائی‌ها،شهید بابایی ها و ابوترابی‌ها را داشته است، آیا در استان قزوین یک نیروی استاندار نمی تواند زندگی کند؟



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بنده تمام این مسائل را از روی دلسوزی می گویم، من به تاسی از فرمایشات امام بزرگوار امت که فرمودند اگر به من خدمتگذار بگویند بهتر است تا رهبر و مقام معظم رهبری که فرمودند فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است، ما فقط برای خدمت به مردم آمده ایم و با تاسی از مکتب شهید سلیمانی که مقام معظم رهبری فرمودند،که مردم شرافتمند  ایران صدهاو هزارها بار جانم فدای شما باشد.



وی اظهار داشت: اگر مسائل سیاسی و اعتقادی  را کنار بگذاریم ملت ایران به بنده ۷ دوره رای دادند و بنده ۱۰ دوره رای نمایندگی آوردم، اینجا اعلام می کنم که از تمام بزرگان و محترمین قزوین اگر قیامت را بگذارید کنار،من مردم را از همه این ها بیشتر دوست دارم و هیچ گاه مردم را به مسئولین نفروخته ام و ضمن احترام به مسئولین  اما یک موی فرد روستایی را  که لنگان لنگان در مسجد می آید  و با ترکی صحبت می کند به ۱۰  استاندار  و ۱۰۰ فرماندار نمی دهم.



رحمانی در پایان خاطر نشان کرد: ما هیچ گاه مردم را به دولت نمی فروشیم ضمن این‌ که از دولت حمایت کرده و خواهیم کرد،آقای استاندار  برای بودجه استان قزوین چقدر حرکت کردید،آیا می دانید اعتبارات مناطق محروم استان چقدر است؟آیا می دانید مسائل مناطق محروم چیست؟ چرا در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت نکردید؟از ۸۰۰ میلیارد بودجه چه مقدار به بوئین زهرا دادید؟چرا پروژه های ملی را راه اندازی نکردید؟چرا ۱۴ شهر و روستاها از بی آبی می سوزند؟استان قزوین یک صدم کشور است،چرا یکبار به این شهرها نرفتید و با مردم مذاکره نمی کنید و به سوالات آنان پاسخ نمی دهید و از مردم گریزان هستید،همه مسئولین باید در میان مردم باشند و صحبت های مردم را بشنوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 363187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار