خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 14:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حسینی:

تشکیل ستاد ویژه مقابله با زورگیری‌های خشن در حد شعار نباشد/ نظارت کمیسیون قضایی مجلس بر عملکرد ستاد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تشکیل ستاد ویژه برای مقابله با سرقت های خشن و زورگیری‌ها نباید در حد شعار و دستور باشد و به طور قطع خروجی کار برای کمیسیون مهم است و نظارت و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

سید مرتضی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها، گفت: اقدام رئیس محترم قوه قضائیه جای تقدیر دارد چرا که افزایش سرقت‌های خرد و خشن و زورگیری، امنیت روانی جامعه را خدشه دار و آسیب های روحی و روانی فراوانی به مالباختگان وارد کرده است.



وی با تاکید بر اینکه وقوع حتی یک سرقت خشن و به اصطلاح؛ خفت‌گیری در کشوری مثل ایران اسلامی، قابل قبول نیست، افزود: افزایش اینگونه سرقت‌ها به هیچ وجه زیبنده کشورمان نیست و قوه قضائیه به موضوع تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت های خشن و زورگیری ها دیر ورود کرده اما باز هم جای تقدیر دارد و باید این موضوع در دستور کار جدی قضات قرار گیرد متاسفانه اکثر قضات محترم تابحال در این زمینه اقدام قاطع و بازدارنده‌ای نداشته‌اند.



به هر حال این دستور نباید در حد حرف و خبر باقی بماند و مانند خیلی از دستورات قبلی، از قاب تلویزیون و خروجی رسانه‌ها فراتر نرود.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می طلبد رسانه ها به طور مداوم موضوع تشکیل شعبه ویژه در دادسراها و نتایج برخورد با سارقان خشن و وحشی تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنند.



حسینی یادآور شد: اقدامات اصلاحی قوه قضائیه در جامعه باید توسط مردم لمس شود و رضایتمندی لازم را ایجاد کند.



قوه قضائیه و قضات به گونه‌ای باید در این خصوص ورود کنند که مردم شاهد کاهش و بلکه به صفررسیدن سرقت‌های خشن و رعب‌آور  باشند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مسئولان امنیتی، انتظامی و قضائی باید با تلاش و اقدامات مناسب ریشه این نوع سرقت را در کشور بخشکانند.



وی از پیگیری نتایج تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای مقابله سریع با سرقت های خشن و زورگیری در کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد و گفت: ما در کمیسیون قضایی و حقوقی از هیچ تلاشی برای کمک به دستگاه قضا در این زمینه و زمینه‌های دیگر فروگذار نخواهیم کرد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء قانونی برای برخورد با زورگیران وجود ندارد، تصریح کرد: هر چند تشکیل ستاد ویژه توسط دستگاه قضا اقدام مناسب و موثری است اما خروجی کار و نتایج ، مهم است و ما نمایندگان مردم این کار را پیگیری و نظارت خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348175
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار