خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/29 - 11:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کولیوند مطرح کرد

تشریح اقدامات مجلس برای شفاف‌سازی در خصوص عملکرد مجلس دهم

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مجلس علیرغم تهیه طرحی در زمینه شفاف سازی عملکرد نمایندگان، اقداماتی را انجام می‌دهد تا به مردم از عملکرد نمایندگان با خبر شوند.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفافیت عملکرد نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح شفافیت عملکرد نمایندگان آماده شد و به امضای تعدادی از وکلای خانه ملت نیز رسید اما هنوز اعلام وصول نشده است.



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت عملکرد نمایندگان به عنوان طرح در دستور کار مجلس قرار نگرفته است، بیان کرد: البته اکنون نیز مجلس اقداماتی را در راستای شفاف سازی عملکرد نمایندگان انجام می‌دهد که به اطلاع مردم می‌‍رسد.



وی افزود: برای مردم شفافیت عملکرد نمایندگان مهم است و مردم به عنوان موکل تمایل دارند عملکرد نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را رصد کنند.



کولیوند گفت: از سوی دیگر حضور-غیاب نمایندگان در صحن و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، حقوق و دستمزد نمایندگان و مسائلی از این دست مهم است و باید به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قوه مقننه در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس در دهمین گام، اقدام به انتشار گزارش‌هایی از "اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی" و "میزان مشارکت در رأی گیری های جلسات علنی مجلس شورای اسلامی"  کرده است.



پایان پیام

  • کد خبر : 297944
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار