خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/30 - 16:05
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
یوسف نژاد قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.



تذکر بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر به وزیر کشور با توجه به قاچاق دام زنده از مرزهای کشور چه اقدامی می کنید و تذکر به وزیر جهاد کشاورزی با افزایش بی رویه خوراک دام مردم قادر به خرید شیر، گوشت، مرغ و گوشت قرمز نیستند و فقط نان خالی در سفره آن ها مانده است.



تذکر حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین به وزیر جهاد کشاورزی تسریع در تامین اعتبارات کانال های انتقال آب کشاورزی در حوزه های انتخابیه متبوعش.



تذکر علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی به وزیر راه و شهرسازی درباره تاخیر در تکمیل پروژه بزرگراه بندر ماهشهر به بندر هندیجان که علاوه بر اخلال در امور حمل و نقل درون استانی سبب تصادفات مکرر و خسارات جانی و مالی متعددی به مردم منطقه می شود.



تذکر محمد عزیزی نماینده ابهر و خرمدره به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، متاسفانه هیچ گونه مبلغی برای فعالیت های فرهنگ در کانون ها و انجمن های فرهنگی اختصاص داده نشده است.



تذکر حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر نیرو درباره تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب هرسین و تسریع در پروژه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان صحنه و تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در احداث ایستگاه راه آهن نهاوند- کرمانشاه در مسیر صحنه- هرسین و کنگاور و تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت درباره تسریع در پرداخت مطالبات چغندرکاران حوزه انتخابیه توسط کارخانه های طرف قرارداد و تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در پرداخت اعتبارات احداث راه های روستایی آسفالته حوزه انتخابیه و بهسازی و مرمت راه های روستایی.



تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر دادگستری: درباره ضرورت رعایت حقوق نویسندگان و اهل قلم و جلوگیری از موضوع القلم شدن بدون استناد حقوقی و قانونی. تذکر به وزیر راه و شهرسازی: درباره وضعیت اسفبار جادههای اصلی اورامانات و ریزش محورهای اصلی. تذکر به وزیر ورزش و جوانان: درباره بازسازی سالن های ورزشی در منطقه زلزله زده اورامانات و تذکر به وزیر نفت درباره ضرورت گازرسانی به منطقه اورامانات و مناطق زلزله زده.



تذکر محمد عزیزی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه به وزیر نفت متاسفانه پروژه احداث میدان ورودی شهرستان خرمدره به دلیل عدم همکاری و عدم جابجایی خطوط لوله نفت راکد مانده است.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر صنعت، معدن و تجارت چرا با توجه به گذشت حداقل 5 ماه از قرار گرفتن لیست قطعات خودرو در گروه کالایی 2 با ارز نیمایی خودروسازان هنوز نسبت به بازنگری قیمت خرید کالا از قطعه سازان هیچ اقدامی نکرده اند و سبب توقف بسیار نگران کننده این شرکت ها به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش آن ها شده اند.



تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: چرا جلوی انحصار در فعالیت های طب کار گرفته نمی شود؟



تذکر یعقوب شیویاری نماینده میانه به وزیر ورزش و جوانان برای عدم توجه به مجموعه ورزشی 5 هزار نفری میانه و سوء جریان اداری در برگزاری مجمع عمومی و انتخابات ریاست فدراسیون کنگ فو.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره لزوم بازنگری در نحوه اخذ ضمانت نامه برای شرکت های وارد کننده کالا با سابقه طولانی و استفاده از روش های جایگزین و تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره لزوم بررسی هرچه سریع تر و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مشهد با توجه به تعداد زائران به ویژه در ایام نوروز و تذکر به وزیر امور خارجه لزوم استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای صادرات با توجه به افزایش نرخ ارز و رایزنی وزارت خارجه با کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان برای شناسایی بازارهای بالقوه این کشورها و تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت چرا پس از کنترل قیمت شمش آلومینیوم در بازار بورس مجددا قیمت این محصول روبه افزایش و عرضه آن به دلیل نامشخص روبه کاهش است.



تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لزوم تسریع در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال 98 متناسب با تورم واقعی در کشور و تذکر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت اقدام سریع جهت بهبود شرایط و برقراری تعداد پروازهای بیشتر هواپیماها در فرودگاه اردبیل.



تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر راه و شهرسازی؛ قطارها 29 بهمن سالروز حادثه قطار نیشابور و درگذشت 320 تن از مسئولان، آتش نشانان و مردم غیور این شهرستان است که مسئولان برای جلوگیری از چنین حوادث و تلفاتی باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.



تذکر سید حمایت میرزاده به وزیر اقتصاد و دارایی: علت بی‌توجهی بانک ملی و بانک کشاورزی در شهرستان گرمی مغان که روز به روز مردم را ناراحت می کند، چیست؟



پایان پیام   

  • کد خبر : 274407
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار