خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بیگدلی مطرح کرد:

تاثیر معدل در کنکور اقدامی ناعادلانه در نظام آموزشی کشور/دانش‌آموزان مناطق محروم امکان رقابت با دانش‌آموزان مراکز استان‌ها را ندارند

نماینده خدابنده در مجلس دوازدهم، از تاثیر معدل در کنکور به عنوان اقدامی ناعادلانه در نظام آموزشی کشور یاد کرد و از تدوین طرحی در جهت حذف این روش خبر داد و افزود: دانش‌آموزان مناطق محروم امکان رقابت با دانش‌آموزان مراکز استان‌ها را ندارند.

احمد بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح وضعیت نامطلوب حوزه آموزش شهرستان خدابنده، گفت: متاسفانه این منطقه از لحاظ امکانات آموزشی در زمره مناطق محروم قرار دارد کما اینکه در گذشته تعداد زیادی از مدارس آن در وضعیت تخریبی قرار گرفته بودند.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما این موضوع را در مجلس دهم پیگیری کردیم و در نهایت تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز به صورت مشارکتی، نوسازی تعداد 40مدرسه را در این منطقه آغاز کردند و تاکنون به 30 درصد تعهدی که برعهده گرفته بودند، عمل کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل کند تا این 40 مدرسه هر چه سریعتر افتتاح شوند و این شهرستان به لحاظ تامین فضای آموزشی در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی در انتقاد به تاثیر معدل در کنکور، یادآور شد: ما در این منطقه هم معلمان با تجربه و هم تعداد زیادی دانش‌آموزان نخبه داریم که برغم کمبود امکانات آموزشی می‌توانند در کنکور در رشته‌های مختلف قبول شوند اما تاثیر معدل در کنکور نوعی بی‌عدالتی در نظام آموزشی کشور ایجاد کرده است چراکه قطعا معدل دانش‌آموزانی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند و حتی توانایی تهیه کتب کمک آموزشی را هم ندارند با دانش‌آموزانی که در مراکز استان‌ها در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند قابل رقابت نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: بنده این موضوع را با رییس‌جمهور محترم مطرح کردم و در حال تدوین طرحی نیز هستم تا تاثیر معدل در کنکور حذف شود چرا که مجلس در گذشته مصوبه‌ای داشت که قرار بود کنکور به تدریج حذف شود بنابراین انتظار می‌رود در این مقطع زمانی حداقل تاثیر معدل در کنکور نیز به عنوان اقدامی کاملا ناعادلانه در نظام آموزشی کشور به سرعت حذف شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382827
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار