خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 18:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی در تشریح نشست امروز فراکسیون زنان مجلس خبر داد:

بررسی اولویت‌های نظام مسائل زنان و خانواده/ تلاش برای مستندنگاری اقدامات فراکسیون زنان مجالس دهم و یازدهم

رئیس فراکسیون زنان مجلس از بررسی اولویت‌های نظام مسائل زنان و خانواده و نحوه تعامل با دولت جدید و همچنین تلاش برای جمع آوری و مستندنگاری اقدامات فراکسیون زنان مجالس دهم و یازدهم در نشست امروز این فراکسیون خبر داد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از بررسی اولویت های نظام مسائل زنان و خانواده، نحوه اداره فراکسیون و نحوه تعامل با دولت جدید در حوزه زنان و خانواده در چهارمین نشست فراکسیون زنان مجلس خبر داد و گفت: اعضای فراکسیون به طرح دیدگاه ها و نظرات خودشان در این حوزه پرداختند و تاکید تمامی اعضا کنشگری و تعامل سازنده با دولت برای اجرای سیاست های کلی خانواده، جمعیت، عدالت و احقاق حقوق زنان و خانواده بود.

وی افزود: اعضای فراکسیون تاکید داشتند که رئیس جمهور منتخب از ظرفیت زنان توانمند در حوزه وزارت، معاونت وزارتخانه ها و ساختارهای موجود در نهاد زنان و خانواده و مشاوره ها در سطح کلان مدیریتی و راهبردی استفاده کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم ادامه داد: مقرر شد نشست های جداگانه ای را با روسای سه قوه برای هماهنگی، هم افزایی و حکمرانی به منظور بررسی و حل مسائل بر زمین مانده خانواده و زنان داشته باشیم همچنین با توجه به اینکه در مسیر عضویت سه نفر از بانوان در کمیسیون های تخصصی مجلس اختلال ایجاد شده بنابراین مکاتبه ای را با رئیس مجلس در زمینه رفع این مشکل داشتیم.

محمدبیگی یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد زنان مجلس 14 نفر بوده و چشمگیر نیست بنابراین ضروری است از تخصص های بانوان مجلس در کمیسیون ها استفاده شود تا بتوان حضور نیمی از جامعه را که نماینده خودشان را به مجلس فرستادند در حوزه های مختلف تخصصی مجلس به شکل کارآمد و حلال مساله درک کنیم و این موضوع برای ما دارای اهمیت زیادی است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس دوازدهم، افزود: در بررسی های به عمل آمده اساسنامه یا مرام نامه مدونی را برای فراکسیون زنان نداریم و اغلب کارهای انجام شده توسط فراکسیون به شکل جمع بندی شده و ثبت و ضبط و مستندنگاری تا پایان مجلس نهم انجام شده و مرحومه فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم قوانین مرتبط با حوزه زنان و خانواده را استخراج و در کتاب نامه زنان قانون گذار جمع آوری کرد و با توجه به اینکه این کار برای مجلس دهم و یازدهم به شکل مدون انجام نشده بنابراین در تلاش هستیم که در مجلس دوازدهم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اقدامات و کارهای زیادی در مجالس دهم و یازدهم انجام شده اما به شکل جمع بندی در اسناد فراکسیون وجود ندارد بنابراین در تلاش برای جمع بندی و مستندنگاری این موضوع و معرفی دستاوردهای زنان قانون گذاری کشور در ادوار مختلف مجلس به جامعه هستیم./

پایان پیام

 

 

 

 

  • کد خبر : 380897
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار