خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/21 - 11:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

ایران از مذاکره هراس ندارد/ اعلام آمادگی ایران برای مذاکرات بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ایران از مذاکره هراس ندارد و تاکنون مذاکرات را بر اساس سه اصل حکمت، مصلحت و عزت پیش برده است، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا بر اساس اصولی سه گانه نام برده به مذاکرات ادامه دهیم.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه در خصوص مواضع پشت پرده آمریکا و غربی‌ها برای ادامه مذاکرات برجام، گفت: آقای امیرعبداللهیان با اشرافی که در این حوزه دارد، اظهارات درست و دقیقی را مطرح کرده است. آمریکا و غرب با دخالت و نفوذ در تحولات اخیر ایران که موضوعی کاملا داخلی بود، نتوانستند به اهداف خود برسند لذا مأیوس و ناامید شدند و مجدد موضوع مذاکره را مطرح کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا روشن و شفاف بوده است. ایران از مذاکره هراس ندارد و تاکنون مذاکرات را بر اساس سه اصل حکمت، مصلحت و عزت پیش برده و پس از این هم بر همین اساس پیش خواهد رفت.



وی با بیان اینکه مذاکرات برای غرب و آمریکا و ایران که منطق خود را دارد، می‌تواند مفید باشد، اظهار کرد: ما آمادگی کامل داریم و مصمم است بر اساس اصولی که داریم به مذاکرات ادامه دهیم. همه این مباحث هم در مذاکرات مشخص می‌شود اما آمریکایی‌ها از یک سو تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و از سوی دیگر تقاضای مذاکره می‌کنند و پیام با واسطه می‌فرستند که این نشان از ریاکاری و سیاست‌های دوگانه آنها دارد.



نوش آبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها شفاف اعلام کرده که اهل مذاکره است و در چارچوب قانون و مواضع و منافع ملت خود پای میز مذاکره می‌نشیند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در توضیح تاثیر تحولات اخیر داخلی بر مذاکرات یا مواضع جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مسائل داخلی ناشی از شرایط و فشارهای اقتصادی بود اما آنها وقتی از شرارت مأیوس شدند، جنگ ترکیبی به راه انداختند. مردم حق انتقاد دارند اما همین مردم اجازه نمی‌دهند بزرگترین سرمایه کشور که امنیت است به راحتی از دست رود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: تحولات اخیر تاثیری در تصمیم‌های ما ندارد و آنها هم متوجه شدند. از همین رو مباحث حقوق بشری را مطرح کردند و قطعنامه علیه ما در شورای حقوق بشر و شورای حکام آژانس صادر کردند اما این فشارها تجربه شده و نتیجه نمی‌دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 353595
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار