خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/19 - 14:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محجوب:

انتقال و تغییر کاربری پادگان های تهران چه میزان عملیاتی است؟/ پادگان ها باید به فضاهای کاربردی در پایتخت تبدیل شوند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: برخی با کاغذ بازی اجازه تغییر کاربری فضای پادگان ها را نمی دهند.

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه نقل و انتقال پادگان ها از جمله برنامه های قدیمی شهر تهران است، گفت: تنها فضاهایی که تهران می تواند با هدف تنفس شهروندان تعریف شود، فضای ناشی از نقل و انتقال پادگان ها به خارج از تهران است؛ اما متاسفانه با وجود مصوبات قانونی و تعیین تکلیف این موضوع گاهی برسرموضوعات پیش پا افتاده اجرای این حکم به حالت تعلیق درآمده است.



نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می رود شهرداری و سازمان های متولی در امور پادگان ها به اجرای صحیح قانون توجه کرده و باید تاکید کرد که قانون به نفع افراد وضع نشده است، به طورحتم یک فضای عمومی دراختیار برخی سازمان ها قرار گرفته که درحال حاضر این فضا را باز نمی گردانند؛ به طورقطع فضاهای ناشی از نقل و انتقال پادگان ها باید به ایجاد فضای سبز و محل های تفریحی اختصاص پیدا کند.



وی با بیان اینکه نمی توان برخی نقشه ها را در داخل پادگان ها اجرایی کرد، تصریح کرد: پادگان ها باید به پارک، اماکن عمومی و کتابخانه اختصاص پیدا کرد، به عبارتی پادگان ها باید به ایجاد فضاهای کاربردی که درحال حاضر شهروندان تهرانی از آنها بی بهره هستند تبدیل شود؛ اگر قرار است به جای پادگان هاساخت و ساز هرگونه آپارتمان و یا مراکز خرید ایجاد شود ، همان بهتر که پادگان ها درداخل شهر باقی بمانند.



محجوب با تاکید بر اینکه برخی افراد با کاغذ بازی اجازه تغییر کاربری فضای پادگان ها را نمی دهند، گفت: البته دربرخی شرایط شهرداری ها با دستگاه ها تفاهم کرده و اجازه تغییر کاربری فضای محدودی از  پادگان ها را دریافت می کنند، بنابراین اجرای ناقص قانون دراین حوزه به نفع شهروندان تهرانی در استفاده از هوای پاک نیست.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه قوانین شهری با میزان ساخت ها و سازهای انجام شده درتهران همخوانی ندارد، افزود: امیدواریم برای یک بار هم که شده در مدیریت شهری تهران، مسئولان مجوز تغییرکاربری پادگان ها به ساختمان های مسکونی را صادرنکنند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 235742
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار