خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 16:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباس‌پور:

امکان تولید محصولات پیشرفته با تحقیق و توسعه فراهم می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: با تحقیق و توسعه امکان تولید محصولات به روز استاندارد و پیشرفته فراهم می‌شود، به ویژه اینکه در بازار رقابتی لازمه تداوم فعالیت تحقیق و توسعه است.

روح اله عباس پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت الزام واحدهای تولیدی به تحقیق و توسعه، گفت: پایه رشد و رونق، تحقیق و توسعه است؛ در  حال حاضر برخی واحدهای تولیدی در سایر کشورها مانند هوآووی 25 درصد از درآمد خود را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کنند زیرا چندین برابر این اعتبار مجدد به واحد تولیدی باز می‌گردد. اگر هزینه لازم برای تحقیق و توسعه  انجام می‌شد، صنایعی مانند خودروسازی می‌توانست محصولات باکیفیت تولید کند.



نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تحقیق و توسعه امکان تولید محصولات به روز استاندارد و پیشرفته فراهم می‌شود، به ویژه اینکه در بازار رقابتی لازمه تداوم فعالیت تحقیق و توسعه است.



وی با بیان اینکه باید ذائقه بازار به صورت مستمر رصد و محصولات جدید و نو تولید شود، اضافه کرد: جذب بازار به تحقیق و توسعه باز می‌گردد که متاسفانه در کشور ما در این زمینه اعتبارات مناسب هزینه نمی‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس مشوق‌هایی برای تحقیق و توسعه پیش‌بینی کرده اما واحدهای صنعتی باید ضرورت این موضوع را درک کنند به این معناکه بدانند ادامه حیات آن‌ها به تحقیق و توسعه باز می‌گردد و اگر این واحدها به شیوه سنتی جلو روند، ادامه حیات واحد تولیدی امکان پذیر نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 374015
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار