خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/16 - 17:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیئت رئیسه مجلس :

اظهارات مکرون درباره اقدام موهن شارلی ابدو بیانگر نوع نگاه مسئولان کشورهای غربی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار تصاویر موهن به پیامبر(ص) نشان از وجود دست‌های پلید صهیونیستی و اسلام ستیز در سازماندهی اقدامات توهین‌آمیز علیه مسلمانان دارد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو و صحبت‌های مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص این موضوع اشاره کرد و گفت:  اسلام توهین به دین‌ها و پیامبر‌های قبل از محمد رسول الله (ص) را جایز نمی‌داند و مسلمانان هرگز به خود اجازه توهین به مقدسات ادیان دیگر را نمی‌دهند.



وی افزود: "شارلی‌ابدو "با نشر کاریکاتوری موهن و شرم‌آور باردیگر به ساحت پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام توهین کرده و باعث انزجار و جریحه‌دار شدن احساسات دینی تمامی مسلمانان،موحدان و یکتاپرستان جهان شده است.



بیشتربخوانید:





نماینده مردم فلاورجان درمجلس با بیان اینکه واکنش رئیس جمهور فرانسه به انتشار کاریکاتور موهن شارلی ابدو خود بیانگر نوع نگاه رسمی مسئولان کشورهای غربی است، تاکید کرد:انتشار تصاویر موهن به پیامبر(ص) نشان از وجود دست‌های پلید صهیونیستی و اسلام ستیز در سازماندهی اقدامات توهین‌آمیز و موهن علیه مسلمانان دارد.



وی با اشاره به اینکه توهین به قرآن کریم و ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) با هدف اسلام‌ستیزی، اسلام هراسی و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان انجام می شود، مطرح کرد: درحالی که صحبت از موضوعی مانند هولوکاست در کشورهای اروپایی مجازات‌های سنگین مانند حبس و زندان دارد، آقای ماکرون  درباره آزادی بیان صحبت می کند.



موسوی لارگانی با بیان اینکه مسلمانان آماج حملات رسانه‌ای اسلام‌هراسانه قرار دارند، مطرح کرد: اهانت به ارزش‌های دینی، فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری غیرعقلانی و غیراخلاقی است که موافق با هیچ یک از اصول و مبانی انسانی نیست.



وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی می تواند با اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکارهای قانونی در مجامع بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی ،همفکری و رایزنی مشترک با سایر مجالس کشورهای اسلامی داشته باشد.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد:مسلمانان باید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا رسالت و حقانیت دین و پیامبرشان را به جهانیان برسانند.



به گزارش  خانه ملت ،شارلی‌ابدو هفته نامه چپ‌گرای فرانسوی با محتوای به شدت ضدمذهبی است که کاریکاتورهایی اهانت آمیزی را با موضوع پیامبر اسلام(ص) بازنشر کرده و موجب اعتراض و برپایی تظاهرات مسلمانان در کشورهای اسلامی علیه این اقدام موهن شده است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 304034
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار