خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 09:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی:

ارتقاء سطح همکاری مشترک تهران و دهلی سبب افزایش ارزآوری می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد صادرات نفت و گاز، پتروشیمی و حتی کالاهای غیرنفتی به هند می تواند در شرایط تحریمی سبب افزایش ارزآوری شود.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند، گفت: دولت جدید در تلاش است با اجرای سیاست همسایه محوری زمینه تعامل با کشورهایی مانند هند را ارتقاء بخشد.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت بالای موجود برای توسعه روابط تجاری ایران و هند دارای اهمیت است، اظهار کرد: در واقع هیچ محدودیت، ممنوعیت و مانعی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد و دولت ها باید بر اساس منافع ملی خود اقدام به همکاری مشترک کنند.



وی با بیان اینکه کشورمان می تواند در حوزه صادرات نفت و گاز، پتروشیمی و حتی کالاهای غیرنفتی به هند فعالیت کند، ادامه داد: تحقق این مهم سبب افزایش ارزآوری به کشور می شود که در شرایط تحریمی امری مهم محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هندی ها نباید تحت تاثیر و فشارهای ایالات متحده قرار بگیرند، افزود: در واقع مقامات دهلی باید بدانند تحریم های آمریکایی ها علیه ایران هیچ پایه و اساس بین المللی ندارد و هیچ نهادی پشتیبان آن نیست از این رو در تصمیم گیری برای ارتقاء همکاری باید جدی تر عمل کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اگرچه هند پروژه بندر چابهار را دروازه طلایی  آسیای مرکزی و اروپای شرقی می‌داند، اما فعالیت کافی از سوی دهلی برای تعامل و همکاری صورت نمی‌گیرد که نیاز به بازنگری جدی از سوی این کشور وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330208
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار