خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 13:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سرگزی عنوان کرد:

اختصاص اعتبار 7 هزار میلیاردی برای تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی به زابل

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: برای تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی به زابل اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به پیگیری ها برای حل مشکل آب سیستان اشاره کرد و گفت: پیگیری های مستمری برای تامین آب شرب سیستان انجام شده است، آب شرب سیستان از رودخانه هیرمند تامین می شد و با توجه به خشکسالی و عدم آورد آب رودخانه هیرمند و عدم پیش بینی آب شرب از منابع پایدار داخلی حدود 3 پروژه را پیگیری کردیم تا مشکل کمبود آب برطرف شود.



وی افزود: از مواردی که پیگیری شده است مطالعات جدید آبخوان ها در داخل و خارج از سیستان بوده است که خوشبختانه در آبخوان شیله، هامون و ... آب قابل توجهی شناسایی شده است و موضوع حفر چاه ها و شبکه آب و برق هم ایجاد شده و در انتظار هستیم تا اینکه آب شیرین کن ها نیز نصب شوند و با این اتفاقات تا اسفندماه سال جاری بخش عمده ای از آب سیستان برای مدت چهار ساله تامین شود.



نماینده مردم  زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: هم زمان با این اقدامات نیز پیگیری هایی برای انتقال آب از دشت تهلاب به شهرهای شمال استان انجام می شود و حدود 7 هزار میلیارد تومان  برای این پروژه اختصاص داده شده است و عملیات اجرایی آن نیز در حال اجرا است لذا بخشی از آب شرب با این پروژه تامین می شود.



وی عنوان کرد: موضوع انتقال آب از دریای عمان که از سال 99 کلنگ زنی شده است نیز در حال اجرایی بوده که با این اقدام بخشی از آب کشاورزی و صنعت استان تامین می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374158
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار