خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/11 - 14:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی:

اجرای طرح جریمه ریالی سربازی باید در شرایط تحریم تداوم یابد

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، انتشار خبر توقف اجرای طرح جریمه ریالی سربازی را نوعی بی‌سلیقگی و بی‌توجهی دانست و تاکیدکردکه اجرای این طرح در شرایط تحریم که خزانه با کمبود پول مواجه شده و تعداد سربازان هم افزایش یافته، امری ضروری است.

حسن نوروزی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر جانشین فرمانده ناجا مبنی بر اینکه طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و سال‌های آینده اجرا نخواهد شد چرا که پنج هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از اجرای این طرح از سال 94 تاکنون به خزانه دولت واریز شده است، گفت: وقتی که سرباز زیاد داریم، چه از فرزندان ایثارگران و چه غیر از آنها باشند، چه اشکالی دارد که هم از این طریق به دولت کمک کنند و هم این افراد فراغت بالی داشته باشند و به سربازی نروند؟



خزانه دولت جدای از جمهوری اسلامی ایران نیست



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما در مورد این موضوع که مبلغی به ناجا پرداخت نشده و مبالغ حاصل از دریافت طرح جریمه ریالی سربازی به خزانه دولت واریز شده است باید گفت که مگر خزانه غیر از نظام جمهوری اسلامی است.



وی یادآور شد: بی‌تردید درآمد حاصل از مبالغ پرداخت شده به خزانه دولت برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی هزینه می‌شود و ما نیز در مجلس از همان خزانه دولت مبالغی را به ناجا اختصاص می‌دهیم.



خرید خدمت سربازی بهترین روش در زمان صلح است



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: قطعا این نوع اظهارنظر یک نوع بی‌سلیقگی و کم‌توجهی است، ضمن اینکه باید طرح خرید خدمت در شرایط صلح و در جایی که تعداد زیادی سرباز داریم، اجرا شود، آن هم در شرایطی که از زمان ثبت‌نام افراد تا آغاز دوره سربازی حدود هفت ماه طول می‌کشد تا نوبتشان برسد، بنابراین برای آنها بهترین روش خرید خدمت سربازی است.



رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اجرای طرح جریمه ریالی سربازی کمکی به دولت بوده به ویژه در شرایط تحریم و کمبود پول در خزانه این اقدامی منطقی است و قطعا باید انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 275289
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار