خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/19 - 08:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جعفرزاده ایمن در واکنش به تاکید پمپئو برای خروج ایران از سوریه مطرح کرد

آمریکا در عراق و افغانستان چه کار دارد؟

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد آمریکا حق ندارد از ایران سوال کند چرا سوریه حضور دارد و خواهان خروج ما شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران از سوریه خارج شود، گفت: ایران حضور مستشاری در سوریه دارد و این سوال به وجود می آید که آمریکا به دعوت چه کسی در عراق مستقر شده، پایگاه زده آن هم پایگاه موشکی، آمریکا بگوید چرا در افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا حضور دارد؟



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا اگر لالایی می خواند خودش خوابش بگیرد و  قبل از زیر سوال بردن حضور ایران در سوریه علت حضور غیر مسئولانه خود در خلیج فارس، کشورهای عراق و افغانستان را توضیح دهد و بعد برایایران تصمیم خروج بگیرد.



وی بیان داشت: ایران به دعوت دولت ها در کشوری حضور پیدا می کند و هر زمان دولتی حضور ایران را نخواهد ما از آنجا خارج می شویم بنابراین با به تقاضا و در پاسخ به در خواست کمک در سوریه حضور داریم.



جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به علت حضور ایران در سایر کشورها پرداخت و گفت: از آنجایی که ایران درعرصه نظامی هم به فناوری جدید رسیده و هم قدرت برتر نظامی دنیا است از ما برای مستشاری دعوت می شود تا هم مشاوره دهیم و کمک نظامی کنیم؛ حالا باید چه کار کنیم از آمریکا اجازه بگیریم؟



این نماینده مجلس مطرح کرد: آمریکا بگوید به دعوت چطور هر جایی که دوست دارد حضور پیدا می کند؟ در عراق، افغانستان و خلیح فارس مستقر است، عامل نا امنی و ایجاد جنگ هایی در منطقه شده است.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی درمجلس تاکید کرد: هر کسی حق دارد از ایران سوال کند چرا در سوریه هستیم اما اعتقاد دارم آمریکا حق ندارد در این زمینه سوالی طرح کند یا تصمیمی بگیرد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه لفاظی‌ها علیه ایران گفت که این کشور باید از سوریه خارج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297545
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار