خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 15:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی:

آمار حاکی از بروز سوختگی ناشی از حوادث کار برای کارگران در کشور قابل تامل است/آمادگی مجلس برای رفع موانع پوشش بیمه حوادث این قشر

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه آمار حاکی از بروز سوختگی ناشی از حوادث کار برای کارگران فعال در کشور قابل تامل است گفت: مجلس و دولت باید تدبیر اساسی برای تامین ایمنی و حفظ سلامت این قشر بیندیشند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه سالانه 100 هزار کارگر به دلیل حوادث ناشی از کار دچار سوختگی می‌شوند و ناچارند هزینه‌های سنگین درمان این بخش را بپردازند، گفت: آمار حاکی از بروز سوختگی ناشی از حوادث کار برای کارگران فعال در کشور قابل تامل است ضمن اینکه متاسفانه بسیاری از کارفرمایان، آنها را تحت پوشش بیمه حوادث هم قرار نمی‌دهند.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مشکلات، شرایط را برای فعالیت کارگران در حوزه‌های مختلف سخت می‌کند و می‌طلبد دولت تدبیر اساسی برای تامین ایمنی و حفظ سلامت این قشر بیندیشد.  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته مجلس نیز از این آمادگی برخوردار است که چنانچه در این زمینه نیاز به تصویب قوانینی باشد، اقدامات تقنینی لازم را انجام دهد.



رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است تامین ایمنی و حفظ سلامت کارگران حین انجام کار حق مسلم آنها است و در این راستا مسئولان مربوطه هم در دولت و هم مجلس باید تلاش کنند تا رفاه و سلامت این قشر هم در محیط کار و هم زندگی آنها به بهترین نحو تامین و آینده‌ای بهتر برای کارگران فعال در کشور تضمین شود.



لازم به ذکر است رییس بیمارستان شهید مطهری تهران از آمار سالانه سوختگی 100 هزار کارگر حین انجام کار خبر داده که بسیاری از کارفرمایانشان آنها را تحت پوشش بیمه حوادث قرار نداده‌اند و تاکید کرده بود که باید بیمه‌ای مناسب برای این قشر در نظر گرفته شود که خدمات درمانی این بخش را به طور رایگان دریافت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354523
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار