خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/13 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
پاپی‌زاده بیان کرد:

تلاش برای صادرات محصولات کشاورزی دزفول

نماینده مردم دزفول در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه این منطقه از قدیم از ظرفیت مطلوبی در زمینه تامین آب، خاک و اقلیم مناسب برای کشاورزی برخوردار بوده است از تلاش برای صادرات محصولات کشاورزی دزفول خبر داد.

عباس پاپی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت حوزه کشاورزی دزفول، گفت: دزفول قطب کشاورزی است و از قدیم الایام از ظرفیت مطلوبی در زمینه تامین آب، خاک و اقلیم مناسب برای کشاورزی برخوردار بوده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون با مازاد تولید محصولات کشاورزی در این منطقه مواجه هستیم بنابراین صادرات این محصولات را به طور جدی پیگیری می‌کنیم. همچنین صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: یکی از صنایع تبدیلی مهم در استان خوزستان احداث کارخانه چغندر قند است کما اینکه از سال 94 به دنبال احداث این کارخانه در دزفول بودیم که این مهم در راستای تنظیم الگوی کشت، خروج برخی اراضی از زیر کشت‌هایی که مازاد تولید می‌شوند و در بازار می‌مانند و هر سال باعث ضرر و زیان کشاورزان می‌شوند، محقق شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: موضوع دیگری که دنبال می‌کنیم، این است که چغندر قند به عنوان کشت تضمینی برای شهرستان دزفول طراحی شده و در حال احداث است بنابراین تلاش می‌کنیم که این کارخانه را نیز تکمیل کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379199
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار