خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/10 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رحمانی در واکنش به اجرای قانون بیمه زنان خانه‌دار روستایی و عشایر دارای 3فرزند و بیشتر:

هدیه مجلس به زنان خانه‌دار روستایی و عشایر؛ ایجاد امنیت خاطر برای بانوان با حمایت بیمه‌ای

عضو کمیسیون اجتماعی معتقد است بیمه زنان خانه‌دار و روستایی که تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، می‌تواند امنیت خاطری برای این زنان ایجاد کند و مجلس پیگیر حسن اجرای این قانون خواهد بود.

فاطمه رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به آغاز اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی دولت، گفت: تمام تلاش ما در کمیسیون اجتماعی این بود که همه زنان خانه دار در کشور بیمه شوند که در جریان قانون برنامه ششم و بخش حمایت از زنان سرپرست خانوار مطرح شد اما با برگزاری جلسات متعدد، با توجه به کمبود منابع موجود، نتوانستیم این کار را برای همه این بانوان انجام دهیم.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از این رو در کمیسیون مشترک جوانی جمعیت بر آن شدیم تا مشوق هایی برای زنان روستایی و عشایر در نظر بگیریم که در نهایت ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسید.



وی افزود: بر اساس این قانون دولت مکلف شد با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند که صد در صد حق بیمه نیز توسط دولت پرداخت می شود و بر اساس بخش دیگری از این قانون با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شد.



رحمانی ادامه داد: آیین نامه اجرایی این قانون باید 6 ماه بعد از تصویب آن ابلاغ می شد که تأخیر داشت اما بالاخره این آیین نامه تدوین و اکنون ابلاغ شده است که امیدواریم به درستی اجرایی شود و ما نیز به عنوان نهاد قانونگذار بر نحوه اجرای آن نظارت خواهیم کرد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به زنان خانه دار و روستایی که تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، می تواند امنیت خاطری برای این زنان ایجاد کند که موضوع مهمی است و مجلس پیگیر اجرای آن خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359271
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار