خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/29 - 11:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بسطامی:

مشکل تامین مسکن در جامعه محصول بی‌توجهی دولت به اجرای قوانین است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، دغدغه تامین مسکن در جامعه را محصول بی‌توجهی دولت به اجرای قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌هایی که در حوزه مسکن اتخاذ کرده بود، دانست و راه برون‌رفت از آن را تعیین اعتباراتی برای رفع این مشکلات در قالب برنامه هفتم توسعه و بودجه‌ سنواتی عنوان کرد.

علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تلاش برخی مسئولان حوزه شهری برای رفع مشکل تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز اقشار مختلف جامعه با آن مواجه هستند ایجاد حفره گسترده فقر است که سیاست‌هایی که دولت‌ها در حوزه‌هایی همچون مسکن، اشتغال و یارانه‌ها اتخاذ کردند به عمیق‌تر شدن آن منتهی شده است.



تامین مسکن بخش اعظمی از بدنه مشکلات معیشتی مردم را در برگرفته است



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مهمترین پارامتری که به عنوان عامل ایجاد این حفره فقر می‌توانیم از آن یاد کنیم مشکل تامین مسکن است و این در حالی است که دولت نسبت به ساخت سالانه یک میلیون مسکنی که متعهد شده بود، اقدامی نکرده است.  



وی تصریح کرد: بنده سال گذشته در نشستی با مسئولان مربوطه در حوزه مسکن تاکید کرده بودم که چنانچه سیاست‌های مطلوبی را در حوزه تامین مسکن اتخاذ نکنیم بعد از این شاهد انتقال مردم اجاره‌نشین از شمال شهر به مرکز و از مرکز به پایین شهر و از پایین شهر به مناطق کپرنشین خواهیم بود.



بسطامی افزود: مشکل تامین مسکن، وضعیت معیشت و اشتغال افراد را نیز به طور جدی تحت شعاع قرار داده و با خط فقری که امسال مشخص شده است، سفره افراد اجاره‌نشین بسیار کوچک شده تا جاییکه تنها به تامین حداقل‌های زندگی اکتفا می‌کنند.



وی خاطرنشان کرد: اگر دولت اجرای قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌هایی که در حوزه تامین مسکن اتخاذ کرده بود را به طور جدی مدنظر قرار می‌‌داد قطعا با این بحران مواجه نمی‌شدیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وجود دغدغه تامین مسکن برای جمعیت گسترده‌ای از افراد اجاره‌نشین در کشور می‌طلبد که هم در برنامه هفتم توسعه و هم بودجه‌ سنواتی بر رفع این مشکل تمرکز کنیم، همچنین لازم است در حوزه هدفمند کردن یارانه‌ها و بودجه‌های سنواتی، تامین اعتبارات لازم به منظور تهیه سرپناه برای مردم را به طور جدی مدنظر قرار دهیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسئولان می‌توانند با اجرای برنامه ششم توسعه برای حذف دهک‌های پردرآمد و توزیع درآمد حاصل از آن بین دهک‌های یک تا 5 با محوریت تامین مسکن به ویژه در کلانشهر تهران سیاستی اتخاذ کنند که به رفع دغدغه مردم برای تامین سرپناه منجر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 354000
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار