خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پزشکیان خواستار شد؛

مسببان افزایش قربانیان جاده‌ای با انصاف معرفی شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مصدومان تصادفات و حوادث رانندگی با شرایط ناخوشایند وارد آورژانس بیمارستان‌ها می‌شوند، این مسئله باید با جزئیات بررسی شده و مشخص شود در چند درصد این تصادفات نیروی انسانی دخیل بوده، چه میزان تاخیر در انتقال بیماران عامل اصلی مرگ است و…اگر نتوانیم با اعلام دقیق اعداد و ارقام، مسببان افزایش قربانیان جاده‌ای را معرفی کنیم بی انصافی کامل است.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد افزایش کوتاهی بیمارستان‌ها در مرگ مصدومان تصادفات جاده‌ای گفت: اعلام یک عامل در میزان قصورات و تصادفات جاده‌ای به واسطه نوع رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان، امکانات حمل مصدومان جاده‌ای به مراکز درمانی، میزان زمان انتقال آنها به مراکز بهداشتی و…. ،در افزایش مرگ و میر مصدومان دخیل هستند که مقصر دانستن یک دلیل روش کاملا نادرست و غیر کارشناسی است.



 مقصران تصادفات جاده‌ای با انصاف معرفی شوند 



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مصدومان تصادفات و حوادث رانندگی با شرایط ناخوشایند وارد آورژانس بیمارستان‌ها می‌شوند، این مسئله باید با جزئیات بررسی شده و مشخص شود در چند درصد این تصادفات نیروی انسانی دخیل بوده، چه میزان تاخیر در انتقال بیماران عامل اصلی مرگ است و….. اگر نتوانیم با اعلام دقیق اعداد و ارقام، مسببان افزایش قربانیان جاده‌ای را معرفی کنیم بی انصافی کامل است.



5 عامل اصلی در مرگ و میر جاده‌ای که هیچکدام مقصر نیستند!



 نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مشکل تصادفات در کشور ما ۵ عامل  است، اولین مورد آن مهندسی جاده و خودرو است که متاسفانه در هر دو مورد نام برده شده، با تمام ادعایی که داریم دچار مشکل هستیم، دومین عامل آموزش است، رانندگانی که از خلافی عبور می‌کنند و سبقت‌های نابجا دارند، سرعت بیش از اندازه زمانی که به درستی آموزش داده نمی‌شود، در این راستا نیازمند قدرت نظامی و نظارتی هستیم به گونه‌ای که با شخص متخلف طبق با قانون به شدت برخورد شود.



پزشکیان در ادامه یادآور شد: بخشی از عوامل رشد تصادفات جاده‌ای نیروی انسانی متخلف است که با تخلفات خود حقوق دیگران را پایمال و ضایع می‌کند.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در مورد شدت گیری تخلفات رانندگی باید ارزیابی صورت پذیرد تا میزان تخلفات به حداقل برسد و در پایان تشویق صورت بگیرد، یعنی تفاوتی بین رانندگان خوب و رانندگان خاطی که کارشکنی می‌کنند وجود داشته باشد.در تصادفات رانندگی باب شده هر کس یک عامل را مقصر اصلی وقوع تصادفات می‌داند و کسی پاسخگو نیست./



پایان پیام



 



 



 

  • کد خبر : 347717
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار