خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/12 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رامین مطرح کرد؛

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری انجام شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه تکلیف و علی‌الحساب این تکلیف درخصوص حقوق بازنشستگان کشوری انجام شده است؛ تصریح کرد: شایسته است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم انجام شود.

شاهرخ رامین، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده است، عنوان کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط فعلی به وجود آمده، با پرداختی که ما به بازنشسته‌ها داریم، زندگی آنان به راحتی نمی‌گذرد؛به خصوص که در سن بازنشستگی هزینه‌های زندگی کم نمی‌شود، بلکه به دلیل اینکه شیوع بیماری‌ها در سنین بازنشستگی بیشتر می‌شود، فرزندان و نوه‌ها هزینه‌هایی دارند که بازنشستگان متحمل می‌شوند و این قبیل مسائل هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این بازنشسته‌های زیادی سراغ داریم که متاسفانه به دلیل نرخ بالای بیکاری مجبورند هزینه‌های فرزندان خود که شغل مناسبی ندارند را هم پرداخت کنند، بنابراین هزینه‌های زندگی در دوران بازنشستگی کمتر نمی‌شود، بلکه افزایش هم پیدا می‌کند و در قانون برنامه هفتم توسعه به درستی تکلیف شده و باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: از آنجایی که علی‌الحساب این تکلیف درخصوص حقوق بازنشستگان کشوری انجام شده و حقوقشان را دریافت می‌کنند، شایسته است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم انجام شود.

لازم به ذکر است؛ بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380208
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار