خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابوترابی تشریح کرد:

شرایط اخذ اقامت دائم برای فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با اتباع خارجی

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، ضمن اعلام خبر اتمام بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت به تشریح شرایط اخذ اقامت دائم برای فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با اتباع خارجی پرداخت.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اعلام این خبر که جمع‌بندی پیرامون طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت نهایی شده است، گفت: بر اساس این طرح فرزندان حاصل از ازدواج دائم زنان ایرانی با اتباع خارجی مشمول اخذ تابعیت قرار می‌گیرند.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام بر اساس مصوبه سال 98 مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و افرادی که تا قبل از تصویب این قانون در سامانه ثبت‌نام کرده باشند نیز مشمول اخذ تابعیت قرار می‌گیرند.



وی تصریح کرد: طبق این طرح فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز منوط بر احراز شروطی از سوی دادگاه مبنی بر اینکه ازدواج صوری نبوده باشد و از زن ایرانی برای اخذ اقامت سوء استفاده نشده باشد مشمول اخذ اقامت دائم قرار خواهند گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه این موارد در 2 بند طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت مندرج است که با تصویب آن اجرا خواهند شد. یادآور شد: در اینجا جای دارد از وزیر کشور، سازمان ثبت احوال و بانک سپه قدردانی کنیم که مقدمات تشکیل سازمان ملی مهاجرت را فراهم کرده‌اند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر این اساس در آینده‌ای نه چندان دور اولین کارت‌های اقامت دائمی برای اتباعی که هویتشان از طریق چهره‌نگاری، انگشت‌نگاری و ...احراز شده باشد، صادر خواهد شد ضمن اینکه اقدامات خوبی از طریق هوش مصنوعی در این زمینه انجام شده است که قبل از تصویب این قانون رونمایی می‌شود./



پایان پیام



خبرنگار: مرضیه جلیلی

  • کد خبر : 355483
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار