خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/27 - 10:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عبدلی:

راه‌اندازی مرکز ملی کنترل دیابت با توجه به افزایش مبتلایان باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان دیابت، ابتلای 10 درصد از جمعیت کشور به این بیماری و همچنین عدم کنترل مناسب آن، عوارض و آسیب های متعددی را در کشور ایجاد کرده است خواستار راه اندازی مرکز ملی کنترل این بیماری شد.

حسین عبدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با هشدار نسبت به شیوع بیماری دیابت در ایران، گفت: 6 تا 8 میلیون دیابتی در کشور داریم که بیماری کمتر از 20 درصد آنها کنترل می‌شود و در حالی که میلیاردها تومان برای کنترل بیماری ها هزینه می شود اما شاهد کنترل آنها نیستیم.

وی با یادآوری اینکه برخی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند، ادامه داد: آزمایش تشخیص این بیماری در سیستم شبکه به صورت رایگان انجام می‌شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس دوازدهم ادامه داد: متاسفانه افزایش تعداد مبتلایان و ابتلای 10 درصد از جمعیت کشور به این بیماری و عدم کنترل مناسب آن، عوارض و آسیب های متعددی را در کشور ایجاد کرده است.

عبدلی با انتقاد از اینکه توجه چندانی به حوزه بهداشت و پیشگیری نمی شود، گفت: مقوله پیشگیری از بیماری ها به طور کلی فراموش شده و چنانچه اقدامات پیشگیرانه ای انجام نشود هزینه های سلامت افزایش خواهد یافت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری دیابت در کشور پیشنهاد می شود برای پیشگیری و کنترل آن در جامعه در کنار توجه مردم به اصلاح سبک زندگی، ایجاد و راه اندازی مرکز ملی کنترل دیابت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد./

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 380593
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار