خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 09:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی مطرح کرد:

تلاش مجلس و دولت برای کاهش هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج

نماینده مردم قزوین در مجلس با یادآوری تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 7 قلم از داروهای درمان سرطان تاکید کرد که مجلس و دولت نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات بیماران خاص و کاهش هزینه درمان این قشر به کار خواهند برد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه 7  قلم از داروهای درمان سرطان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، گفت: این 7 دارو قلم شامل داروهایی بودند که هزینه هنگفتی را در درمان به خود اختصاص می دادند و سال ها این مهم مورد مطالبه بیماران و خانواده آنها بود و این مهم با حمایت وزارت بهداشت و مشارکت سازمان های بیمه گر امکان پذیر شد.

وی با یادآوری اینکه مجلس و دولت نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج به کار خواهند برد، ادامه داد: مجلس یازدهم با همکاری دولت سیزدهم در سال 1401 اقدام به تاسیس و راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص کرد و بیماران خاص و صعب العلاج در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه ای ضمن اینکه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند از مزایای صندوق بهره مند می شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم، ادامه داد: با تلاش مجلس و دولت در بودجه برای این صندوق در سال اول 7 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و سال سوم هم 9 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

محمدبیگی یادآور شد: لیست و فهرست بیماری های خاص و صعب العلاج در حال اصلاح است؛ باید تلاش کنیم که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بیمار جز مشکل و رنج بیماری درد و مشکل دیگری نداشته باشند و هزینه های درمان بیماران خاص کاهش یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379912
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار