خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/07 - 10:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
گلرو در حاشیه بازدید از نمایشگاه افشای حقوق آمریکایی؛

ترسیم جنایات آمریکا در پارلمان ایران اقدام ارزنده‌ای است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی؛ گفت: تمام جنایات آمریکا خلاف موازین بین المللی است و پیگرد جهانی را می‌طلبد و اگر تنها یک مقام جنایتکار را محاکمه کنیم بی تردید شاهد کاهش میزان جنایات خواهم بود، برگزاری نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف معرفی بخشی از جنایت آمریکا را اقدام شایسته‌ای از طرف پارلمان ایران می‌دانم.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در حاشیه بازدید از نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: جنگ‌های اصلی ایران با آمریکا به همراه هم پیمانانش در واقع جنگ روایت‌هاست، آمریکایی‌ها خلاف موازین بین المللی عمل می‌کنند، آنچه امروز این کشور از خود نشان می‌دهد بر خلاف افکار عمومی است، به فرض مثال در مورد تحولات منطقه‌ای آنچه در شامات، سوریه و عراق رخ داد یک اقدام جنایتکارانه بین المللی بود که آمریکایی‌ها با ساختن داعش در واقع کشتاری در منطقه راه انداخته که این مسئله در تاریخ فراموش نشدنی است.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به کمک انگلیسی‌ها گروه تحقیق یونی‌تات را در سازمان تحقیق بین المللی راه اندازی و بحث داعش را از شروع تا کنترل این مسئله به دست گرفتند.



گلرو با تاکید به تشکیل گروهی بی طرف برای اثبات جنایات آمریکا، اظهار داشت: اگر گروه بی طرف در سازمان بین المللی برای بررسی داعش شکل می‌گرفت بی تردید به ضرر آمریکا بوده است بر همین اساس با شکل گیری گروهی که جنایات داعشیان را بررسی و کنترل می‌‍‌‌‌‌کند از شروع جمع آوری مدارک و اسناد شکل گیری گروه تروریستی داعش تا عملکرد آنها را برعهده گرفتند.



وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا با در نظر گرفتن دو هدف در فضای بین المللی درصدد ادامه دادن به جنایت خود است، نخست اینکه ثابت کنند گروهک تروریستی داعش ساخته دست غرب و اروپا نیست و از طرفی اتفاقات دیگری که در حال رخ دادن است، از هیروشیما تا ناکازاکی، ویتنام و افغانستان جنایات بشری هستند که سرگذشت هر کدام را مرور می‌کنیم ردپای پررنگی از آمریکا در آنها می‌بینیم.



عضو کمیته امنیت ملی خاطر نشان کرد: تمام جنایات آمریکا خلاف موازین بین المللی است و پیگرد جهانی را می‌طلبد و اگر تنها یک مقام جنایتکار را محاکمه کنیم بی تردید شاهد کاهش میزان جنایات خواهیم بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف معرفی بخشی از جنایت آمریکا را اقدام شایسته‌ای از طرف پارلمان ایران دانست و ابراز امیدواری کرد شاهد گسترش این نمایشگاه‌ها باشیم که به نوعی به زبان هنر با مردم سخن می‌گویند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364184
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار