خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 13:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ذاکر:

بی‌توجهی به وضعیت کارگران در برنامه هفتم اقدامی برخلاف اصول قانون اساسی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه باید به فکر بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و مسکن کارگران باشیم تاکید کرد که بی‌توجهی به این قشر اقدامی غیراخلاقی و برخلاف اصول قانون اساسی است و خیانت به آنها محسوب می‌شود.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر وجود بندهای ضدکارگری در لایحه برنامه هفتم توسعه از جمله افزایش سهم پرداخت حق بیمه این قشر نسبت به کارفرمایان و دولت، گفت ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی بعد از یکسال تلاش متاسفانه به مدت دو سال متوقف شد و الان ما تعداد زیادی کارگران پشت‌نوبتی برای بهره‌مندی از خدمات این بخش داریم.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون که اجرای این قانون متوقف شده است باید در برنامه هفتم توسعه باید به فکر بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی و بیمه تکمیلی و مسکن آنها باشیم.



وی تصریح کرد: دولت باید برای تامین منابع مالی این بخش مبالغی را درنظر بگیرد یا نیاز مالی این بخش را از طریق عوارض ساخت و سازها تامین کند و این در حالی است که به این بهانه که این موضوع باعث ایجاد تورم در بازار ساخت و سازها شده است مانع از اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی شدند.



ذاکر خاطرنشان کرد: اگر امروز به داد کارگران ساختمانی نرسیم و تحت پوشش بیمه قرار نگیرند چطور می‌توانند هزینه‍‌ های بیمه را تامین کنند یا در آینده بعد از بازنشستگی به تامین معیشت خود و خانواده‌اش بپردازند بنابراین بی‌توجهی به این قشر اقدامی غیراخلاقی و برخلاف اصول قانون اساسی و انسانیت است و خیانت به آنها محسوب می‌شود.   



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اولویت برنامه هفتم باید توجه به کارگران و افراد مستمند جامعه به ویژه دهک‌های اول تا پنجم باشد، همچنین لازم است تدابیر لازم برای رفع مشکل اشتغال در کشور را نیز از طریق حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان اتخاذ کنیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامه هفتم توسعه نباید با بی‌مهری به کارگران و کارفرمایان تصویب شود بنابراین لازم است با نگاهی کاملا کارشناسانه به گونه‌ای به بهبود وضعیت هم کارگران و هم کارفرمایان بپردازیم که خواسته هر دو قشر تامین شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 364771
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار