خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در بازدید کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران مطرح شد:

اورژانس تهران نیازمند تقویت و تجهیز است

در بازدید کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران از اورژانس تهران، فرسودگی آمبولانس های موجود، کمبود آمبولانس نسبت به استاندارد جمعیتی، نیروی انسانی و پایگاه های اورژانس در سطح تهران، استفاده از کانکس به عنوان پایگاه و عدم مالکیت پایگاه ها از جمله کاستی های اورژانس تهران برشمرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عبدالحسین روح الامینی رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران ( دوشنبه، 3 مردادماه ) به همراه حق وردی نماینده شهریار، شهرقدس و ملارد، رضوانی و شاکری نمایندگان تهران از واحد ارتباطات اورژانس تهران، (EOC) ، (MCMC)  و مرکز اورژانس بانوان بازدید و در جریان جزئیات فرایند کاری کارکنان اورژانس تهران درخدمت رسانی به هموطنان قرار گرفتند و بر تقویت و تجهیز اورژانس تهران تاکید کردند.











بازدید کمیته سلامت مجمع تهران


.



در این بازدید که میعادفر رئیس اورژانس کشور هم حضور داشت، صالح طبری مدیر مرکز اورژانس تهران در مورد کمبودها، محدویت ها و نیازهای اورژانس تهران مسائلی را مطرح کرد.



فرسودگی آمبولانس های موجود، کمبود آمبولانس نسبت به استاندارد جمعیتی، کمبود پایگاه های اورژانس در سطح تهران، نیروی انسانی، استفاده از کانکس به عنوان پایگاه و عدم مالکیت پایگاه ها در این بازدید از جمله کاستی های اورژانس تهران برشمرده شد.



نمایندگان نیز بر لزوم همکاری تمام دستگاه هایی که توان تامین پایگاه در تهران دارند تاکید کردند.











بازدید کمیته سلامت مجمع تهران


رضوانی نماینده تهران به دستگاه هایی چون شهرداری تهران و شهرستان های استان تهران، نیروهای مسلح، اوقاف که می توانند با در اختیار گذاردن مکان های مناسب و یا زمین در برطرف کردن کمبود پایگاه های اورژانس در تهران و استان تهران کمک کنند اشاره کرد.



عبدالحسین ‌روح الامینی نیز استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه را راهکاری موثر برای کمک به اورژانس دانست.



حق وردی نماینده شهربار، شهرقدس و ملارد نیز پیشنهاد کرد در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع مالی مناسب برای حل مشکلات اورژانس به ویژه نوسازی ناوگان اورژانس و تامین آمبولانس های جدید به اندازه ای که استاندارد پذیرفته شده در آن رعایت شود دیده شود.



اقبال شاکری نماینده تهران نیز بر لزوم حمایت مالی از اورژانس تهران و حمایت معنوی از پرسنل زحمتکش و نستوه اورژانس تهران تاکید کرد.











بازدید کمیته سلامت مجمع تهران


درپایان نیز مقرر شد میعادفر رئیس سازمان اورژانس طی دو نامه به مجمع نمایندگان استان تهران جذب 5 هزارمیلیارد ریال مصوب بودجه سال جاری برای خرید آمبولانس را درخواست کند و در نامه ای دیگر اهم مسائل، مشکلات، محدویت ها و نیازهای اورژانس را بیان و گزارش آخرین وضعیت اورژانس تهران را به استماع نمایندگان استان تهران برساند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346380
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار