خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 13:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مسئول هیأت اعزامی مجلس به شهرستان لنگرود مطرح کرد؛

ابعاد مختلف آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود زیر ذره‌بین مجلس

حسین حاتمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود که منجر به فوت ۳۲ نفر از هموطنانمان و جرح ۱۷ نفر از ایشان شد و نحوه عمل مدیران شهرستانی و استانی در مدیریت و اداره این بحران را از محورهای بررسی هیأت اعزامی مجلس در سفر به لنگرود اعلام کرد.

حسین حاتمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی و مسئول هیأت اعزامی مجلس به شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت هدف سفر هیأت اعزامی کمیسیون اجتماعی مجلس به شهرستان لنگرود به‌ همراه نماینده این شهرستان را بررسی میدانی مسئله آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود و ابلاغ پیام تسلیت رئیس و نمایندگان مجلس به خانواده‌های محترم متوفی و آسیب‌دیدگان این حادثه خواند و گفت: بررسی نحوه عمل مدیران شهرستانی و استانی در مدیریت و اداره این بحران، از محورهای اصلی ما در سفر به لنگرود است.



وی اضافه کرد: علت یا علل وقوع این حادثه یا اقدامات پیشگیرانه‌ای که باید توسط مدیر کمپ یا مسئولان ذی‌نفع و ناظر انجام می شد، از دیگر محورهای مورد ارزیابی نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی در این سفر است. مقرر شد مواردی چون لزوم اقدامات پیشگیرانه، نقش مدیران و کم کاری مسئولان و خلأهای قانونی در مدیریت این مجموعه‌ها، استانداردها و پروتکل‌های لازم احصا شود و در نهایت یک گزارش جامع از این موضوع برای بررسی در کمیسیون اجتماعی همچنین ارائه به هیأت رئیسه مجلس و قرائت در صحن تهیه می شود.



حاتمی گفت: همزمان با انجام سفر و بازدید میدانی، سایر اعضای کمیسیون اجتماعی نشستی با استاندار گیلان و مسئولان کشوری از جمله سازمان بهزیستی و سایر ارگان‌های ذیربط برگزار کردند که نتیجه این جلسه با گزارش ارزیابی هیأت اعزامی به لنگرود تجمیع می شود.



مسئول هیات اعزامی مجلس به شهرستان لنگرود در پایان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که می‌توانست از حادث شدن این اتفاق تلخ و ناگوار جلوگیری کند، ابراز امیدواری کرد با رعایت استانداردهای لازم در سایر مراکز ترک اعتیاد کشور، دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371202
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار