خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 15:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شهریاری در گفت و گو با خانه ملت:

58 پروژه بهداشتی و درمانی خیر ساز در دهه فجر افتتاح می شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد 58 پروژه بهداشتی و درمانی خیر ساز در عرصه سلامت و بهداشت و درمان در دهه فجرامسال آماده افتتاح و کلنگ زنی در سراسر کشور است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  اقدامات مجمع خیرین سلامت کشور، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: نگهداری و صیانت از انقلاب اسلامی به عنوان یک سرمایه بسیار مهم در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان و وظیفه همگانی است و امسال اجرای برنامه‌های دهه فجر باید معطوف به امید آفرینی و ارایه دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه ها باشد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و آرزوی خیر و برکت خداوند برای مردم قهرمان و صبور ایران از کمک ها و مشارکت های خیرین ارجمند در رفع نیازهای نیازمندان در حوزه سلامت تقدیر و سپاسگزاری کرد و ابراز امیدواری کرد این حرکت مقدس و خداپسندانه همچنان در سالهای آینده ادامه یابد.



شهریاری ادامه داد: دلیل اهمیت اجرای برنامه‌های دهه فجر امسال همچنین برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اسفندماه است.



دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و محوریت زنان و خانواده در توسعه و تعالی کشور در ۴۵ سال گذشته، اظهار کرد: در این دهه شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت کشور با 54 شعبه فعال در سراسر کشور با برنامه های فرهنگی در راستای موضوع آموزش و پیشگیری نقش فعالی ایفا کرده اند.



شهریاری در ادامه با بیان فعالیت های مجمع خیرین سلامت کشور در سال گذشته و قدردانی از خیرین فهیم  و انساندوست کشورمان بیان کرد: مجموعاً تعداد  58 پروژه بهداشتی  و درمانی خیر ساز در عرصه سلامت و بهداشت و درمان در دهه فجرامسال آماده افتتاح و کلنگ زنی در سراسر کشور است.



شهریاری مجموع پروژه های آماده جهت افتتاح را  43 و مجموع پروژه های آماده جهت کلنگ زنی را 7 پروژه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین اهدای مقادیر بسیار زیاد تجهیزات پزشکی با هزینه های بسیار بالا شامل میکروسکوپ اتمی پیشرفته، تعداد معتنابهی دستگاه کولر اسپلیت، دستگاه های آنژیو گرافی و سایر تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله سایر موارد است.



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت داخل و خارج از کشور در 27 مهرماه سال جاری در مشهد مقدس ، استقبال خیرین ارجمند از برگزاری این همایش و تمایل بیشتر بزرگواران و خیرین ارجمند در حوزه سلامت را  از دستاوردهای چشمگیر این همایش برشمرد و بر لزوم و حضور و حمایت مجمع خیرین سلامت کشور در طرح های پژوهشی و آموزشی و سمینارها و کارگاه های تخصصی حوزه سلامت تاکید کرد.



لازم به ذکر است؛ مجمع خیرین سلامت کشور طی بیش از یک دهه فعالیت موفق شده تا ضمن گسترش فرهنگ ایثار و خدمت رسانی به نیازمندان در عرصه سلامت و بهداشت و درمان با بیش از 320 شعبه و دفتر در سراسر کشور و از طریق شناسایی و جذب 130 هزار خیر و نیکوکار در سراسر کشور تا کنون بالغ به 15000 میلیارد تومان جذب مشارکت مردمی در زمینه احداث ، ترمیم ، مرمت ، تهیه تجهیزات پزشکی و ملزومات داشته باشد.



طی همین مدت همچنین بالغ بر 10000واحد بهداشتی و درمانی در سراسر کشور احداث و یا مرمت شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 375705
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار